اخبار و بررسی محصولات, وبلاگ

بررسی دوربین کانن EOS 250D

بررسی دوربین کانن EOS 250D

بررسی دوربین کانن EOS 250D


4.6/5 - (56 امتیاز)

در این مطلب به بررسی دوربین کانن EOS 250D می پردازیم . کمپانی کانن این دوربین یعنی EOS Rebel SL3 یا EOS 250D را در سال 2019 رو نمایی کرد. این محصول را می توان جایگزینی برای مدل EOS 200D دانست. این سری از دوربین های کانن بدلیل سایز کوچک و وزن سبک خود به نوعی در میان سایر دوربین های DSLR کانن منحصر بفرد هستند. این سری از دوربین های کانن در دسته ی دوربین های New Entry ( آماتور ) قرار دارند و مناسب افرادی هستند که در دوره های آموزشی و یا کارهای شخصی نیاز به خرید دوربین دارند. البته باید گفت دوربین 250D کانن نسبت به مدل فقط در زمینه ی فیلمبرداری و میزان شارژدهی تغییرات چشمگیری داشته و نمی توان مزیتی را در بخش عکاسی میان این دو دوربین یافت. در ادامه به بررسی بخش های مختلف این دوربین خواهیم پرداخت :

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن Canon_250D_p1012927-min.jpg است

طراحی :

طراحی کانن 250D ساده اما کاربردی است تا هم برای عکاسان حرفه ای و هم مبتدی کارایی داشته باشد . برای مثال این دستگاه از یک صفحه نمایش 3.0 اینچی لمسی با قابلیت چرخش استفاده می  کند. قابلیت چرخش نمایشگر بی شک می تواند در هنگام کادر بندی در فیلمبرداری و قابلیت لمسی در هنگام سوییچ فوکوسینگ کار را برای کاربران بسیار آسان کند. کیفیت این صفحه نمایش 1.04 میلیون نقطه می باشد و نسبت به قیمت 250D کیفیت فوق العاده ای را به نمایش می گذارد. همچنین دکمه ها و کنترل های این دستگاه از طراحی جدید و با کیفیت تری نسبت به نسل قبلی بهره می برد.  در قسمت کناری این دوربین شاهد وجود یک ورودی میکروفون از نوع جک 3.5 میلی متری هستیم که می تواند در بخش صدابرداری هنگام ثبت فیلم به بهبود ضبط صدا کمک بسیار شایاتی کند. همچنین مانت EF/EFS به شما کمک می کند تا بتوانید از بسیاری از لنزهای تولید شده در برندهای مختلف که با این مانت هماهنگ هستند بهره مند شوید. همچنین با نگاهی به درگاه ورودی کارت حافظه ی این دوربین که در کنار محفظه باتری قرار دارد شاهد آن خواهیم بود که همچنان این دوربین با وجود ارتقا در بخش فیلم برداری همچنان از کارت های SD (البته با سرعت بالا ) پشتیبانی می کند. از دیگر مزایای کانن 250D می توان به وزن پایین , کیفیت تصویر قابل قبول و قابلیت اتصال به دستگاه هوشمند اشاره کرد .

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن canon_eos_250d_product_05-min.jpg است

کارایی :

کانن 250D توانایی ثبت 5 فریم در ثانیه برای عکاسی پیاپی را دارد . سیستم فوکوس خودکار این دستگاه از 9 نقطه بهره می برد که پیشرفت چندانی نسبت به نسل قبلی این دستگاه یعنی 200D نکرده است . اما این دستگاه عملکرد خوبی برای فوکوس خودکار در حالت live view برای فیلم برداری ارائه می دهد .  این دستگاه از باتری قوی تری نسبت به نسل قبلی یعنی 200D بهره می برد و با هر بار شارژ می تواند تا 1020 عکس به ثبت برساند این در حالی است که نسل قبلی با هر بار شارژ فقط تا 600 عکس می توانست بگیرد . این رشد باتری هم در فیلم برداری و هم در عکاسی کمک شایانی به کاربر می کند و نیاز به حمل شارژر و باتری اضافه را کمتر می کند . همچنین این دستگاه دارای قابلیت ثبت تصویر HDR و 10 فیلتر خلاقانه عکاسی می باشد . این دوربین نیز دارای مود عکاسی پرتره , عکاسی در شب , عکاسی ماکرو و غیره می باشد .

 کیفیت :

در ادامه بررسی دوربین کانن EOS 250D  باید به فیلم برداری 4K این دوبین اشاره کرد . این دستگاه تا سرعت 25 فریم بر ثانیه فیلم برداری می کند . برای پردازش تصاویر فیلم برداری و عکاسی این دستگاه از پردازشگر DIGIC 8 که نسل جدید پروسسور های کمپانی کانن می باشد استفاده می کند. در درون این دوبین یک سنسور کراپ فریم با وضوح 24.1 مگاپیکسلی قرار دارد که تصاویر را با کیفیت 6000 در 4000 پیکسل به ثبت می رساند . این سنسور گستره ایزوی از 100 تا 25600 را به کاربر ارائه می کند که با افزایش سیگنال تا 51200 قابلیت بالا رفتن دارد . همچنین یک دوربین می تواند در حالت های مختلفی نظیر RAW با تفکیک رنگی 14 بیتی و RAW+JPEG در دو حالت NORMAL/FINE و JPEG عکس های ثبت شده را ذخیره سازد.

حرف آخر :

 با توجه به قیمت این دستگاه 540$ دلار می توان گفت این دستگاه از امکانات مناسبی برخوردار است و می تواند کارایی بالایی داشته باشد . 

 

پیوند درونی :
مشاهده و خرید دوربین کانن 250D
پیوند بیرونی:
Canon EOS250D Review
ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

2 دیدگاه در “بررسی دوربین کانن EOS 250D

  1. ایمان علیخانی گفت:

    قابلیت فوکوس پیکینگ رو هم فراموش نکنیم. در مواقعی که از فوکوس دستی استفاده میکنیم کمک زیادی به تصویر بردار می‌کنه. وای فای و بلوتوث هم دارد. کیفیت عکس هم تا حد زیادی خوب محسوب میشه. دامنه ایزوی بالا، لرزشگیر داخلی و … غیره. علی ااخصوص قابلیت تشخیص چهره و چشم سوژه از مزایای فوق العاده این دوربین محسوب میشه.

    1. نیاوند گفت:

      ممنونم جناب علیخانی، توضیحات تکمیلی شما کاملا درسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.