اخبار و بررسی محصولات, وبلاگ

بهترین تجهیزات عکاسی از نوزاد

بهترین تجهیزات عکاسی از نوزاد

بهترین تجهیزات عکاسی از نوزاد | عکاسی از نوزاد


4.9/5 - (43 امتیاز)

در این مطلب می خواهیم به بهترین تجهیزات عکاسی از نوزاد اشاره کنیم. عکاسی از نوزادان یکی از جذاب ترین ژانر های عکاسی است و امروزه به یکی از پرطرفدار ترین سوؤه ها در بین عکاسان بدل شده است. اما هانگونه که می دانید برای کسب نتایجی ایده آل در یک پروژه ی عکاسی ،علاوه بر تبهر عکاس نیازمند وجود تجهیزاتی مناسب با آن کار هستیم و در این آشفته بازار دنیای تجهیزات انتخاب بهترین و مناسب ترین تجهیزات بر این کار کمی مشکل خواهد بود.امیدواریم که با ارائه این مطلب کمی از سختی انتخاب را برای دوست داران عکاسی نوزادان بکاهیم.

 

دوربین مناسب:

یکی از شاخصه های مهمی که در این سبک عکاسی باید در نظر گرفت این است که از دوربینی بهره بگیرید که از سیستم اتوفوکوس دقیق و سریع در کنار سرعت شاتر بالا برخوردار باشد. به علاوه لنزی که به دوربین متصل می‌شود باید دیافراگم بازی داشته باشد تا بتوان آزادی عمل بیشتری در تنظیم عمق میدان و فوکوس بر روی قسمت‌های مختلف از سوژه داشت. همچنین با توجه به اینکه در عکاسی نوزادان به هیچ عنوان نباید از فلاش استفاده کنید زیرا تحقیقاتی تا به حال انجام شده که نشان می‌دهد استفاده از فلاش‌های رو دوربینی و فلاش‌های استودیویی پرقدرت، ممکن است تأثیرات کوتاه یا بلند مدتی را بر روی بینایی کودک بگذارد. جدا از این‌ ها زدن فلاش‌های پیاپی و مستقیم به کودک یا نوزاد برای او ابدا خوشایند نیست. باید دوربینی که انتخاب می کنید در ایزو های بالا عملکرد خوبی ( نویز کم ) را از خود نشان دهد.د وربین‌ های جدید امروزی اغلب عملکرد خوبی در حساسیت ایزوهای بالا دارند. با این تفاسیر حتی اگر حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم کمتر از F3.5 نباشد نیز می‌توان با بالا بردن 5 استاپی ایزو، عکسی با وضوح بالا و تقریباً بدون افت کیفیت را از کودک گرفت. در عکاسی از نوزاد و کودک معمولاً دوربین بر روی دست قرار دارد و با این شرایط دوربینی کارآمدتر است که از لرزشگیر چند محوره تصویر برخوردار باشد. لرزشگیر دوربین‌های امروزی اثرات لرزش و تاری حاصل از تکان دست را معمولاً معادل 4 تا 6 استاپ سرعت شاتر کاهش می‌دهند.

مجهز بودن دوربین به یک لرزشگیر چند محوره نیز می‌تواند به عکاس برای گرفتن عکس‌ های بهتر و بدون لرزش کمک کند. از دیگر ویژگی‌ های که یک دوربین مناسب عکاسی کودک باید به آن مجهز باشد می‌توان به سرعت عکس‌برداری پیاپی بالا، عکاسی در حالت بی‌ صدا و نمایشگر قابل چرخش اشاره کرد.نوزاد‌ان و کودکان کم‌ سن‌وسال جثه کوچکی دارند و اکثراً در ارتفاع کمی نسبت به زمین هستند. به همین علت برای گرفتن عکس در از بهترین زاویه بهترین است دوربین را در موقعیت هر ارتفاع نسبت به آنها قرار داد. معمولاً در چنین شرایطی نمی‌توان از طریق ویزور دوربین کادربندی کرد و باید از نمایشگر برای کار استفاده کرد. اینجاست که یک دوربین با نمایشگر قابل چرخش می‌تواند کار عکاسی را بسیار راحت‌ تر کند. به علاوه به لطف برخورداری از نمایشگر لمسی می‌توان بدون دردسر بر روی سوژه فوکوس کرد.

اگر می‌خواهید در طول عکاسی اطمینان کودک را جلب کنید و او را در موقعیت بهتری قرار دهید و همچنین عکس‌ های بهتری خلق کنید، بهتر است از نور‌های پیوسته استفاده کنید. در صورت استفاده از فلاش‌های رو دوربینی و استودیوی می‌توان خروجی نور فلاش را تا حد امکان کاهش داد، با استفاده از بانسر، سافت‌ باکس یا رفلکتور نور را به صورت غیر مستقیم بر روی سوژه تاباند.

زمانی که صحبت از عکاسی نوزاد و کودک می‌شود، تمام دوربین‌ های پیشرو و پرچم‌دار سونی، کانن و نیکون، می‌توانند از پس کار بر بیایند ولی واقعیت اینجاست که خرید چنین دوربین‌های صرفاً برای عکاسی از کودک، ولخرجی به حساب می‌آید و توجیه اقتصادی ندارد، چرا که خیلی از دوربین‌ های رده پایین‌تر نیز برای این کار کاملاً مناسب هستند. دوربین های DSLR رده ی متوسط در برندهای کانن و نیکون می تواند با توجه به هزینه ای که برای خرید دوربین درنظر گرفته اید برای شما مناسب باشند.

 

  • کانن 750D
  • کانن 80D
  • نیکون D5500
  • نیکون D7500

 

دوربین‌ های معرفی شده در بالا جزو دوربین هایی هستند که از سرعت کافی و عملکرد مناسب برای عکاسی از کودک برخوردار هستند. به علاوه که استفاده هر قابلیت‌ های زیادی را مثل ایزو بالا، نمایشگر قابل چرخش و در برخی لمسی در اختیار عکاس قرار می‌دهد. به علاوه که با توجه به مدل هر یک از این دوربین‌ها آزادی عمل بالای در انتخاب لنز خواهید داشت.

 

 

 

لنز مناسب :

 

استفاده از یک لنز ماکرو در عکاسی از نوزاد بسیار ایده آل است زیرا به شما اجازه می‌دهد به کودک بیشتر نزدیک شود. با این لنز‌ها سوژه مثل دست‌های کوچک نوزاد، انگشت‌ها و بافت پوست او بهتر به ثبت خواهند رسید. برای دوربین فول‌ فریم یک لنز ماکروی بین 90 تا 120 میلی‌ متر می‌تواند بهترین گزینه باشد. در صورتی که یک دوربین با APS-C یا MFT دارید، لنزی انتخاب کنید که فاصله کانونی معادلی برابر با 90 تا 120 میلی‌ متر داشته باشد. لنز‌های ماکرویی با فاصله کانونی کوتاهتر هم می‌تواند به کار گرفته شود ولی با توجه به اینکه باید بیش از حد به کودک نزدیک شد، کمی کار عکاس را مشکل می‌کند. برخی از لنزهای ماکرو مناسب برای اینکار عبارتند از:

  • لنز کانن EF 100mm f/2.8
  • لنز نیکون  105mm f/2.8G
  •  لنز تامرون 90mm f/1.8G

 

اگر بدلایلی نتوانستید لنزی از خانواده ی لنزهای ماکرو تهیه کنید مناسب ترین جایگزین برای آنها لنز های فیکس با دیافراگم باز می باشد. زیرا همانگونه که قبل تر گفته شد دیافراگم باز باعث می شود تا لنز نوری بیستر را جذب کند ودر اینصورت شما نیازی برای استفاده از فلاش های رودوربینی نخواهید داشت.درشمن بوکه ای ایجاد شده با این لنزها نیز افکت بسیار زیبایی را به عکس های شما خواهد داشت.بطور مثال شما می توانید برای این منظور از لنزها زیر استفاده کنید :

  • لنز کانن EF 85mm f/1.2L 
  • لنز کانن EF 50mm f/1.8 STM
  • لنز کانن EF 50mm f/1.2L
  • لنز نیکون 35mm f/1.4
  • لنز نیکون  50mm f/1.8G

 

در انتها باید گفت تمامی این تجهیزات می تواند پاسخگوی نیاز شما در عکاسی از نوزادان باشد.در اردامه شاهد یک ویدیو از روشهای بروزدر عکاسی نوزاد خواهید بود.

.

.

 

پیوند درونی :
چند نکته درباره ی عکاسی احساسی از نوزاد
ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| بهترین تجهیزات عکاسی از نوزاد | بهترین تجهیزات عکاسی از نوزاد |بهترین تجهیزات عکاسی از نوزاد | بهترین تجهیزات عکاسی از نوزاد |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.