وبلاگ, اخبار و بررسی محصولات

بهترین لنزها برای عکاسی مدلینگ

بهترین لنزها برای عکاسی مدلینگ

بهترین لنزها برای عکاسی مدلینگ


بهترین لنزها برای عکاسی مدلینگ

4.3/5 - (31 امتیاز)

سوالی که اکثر عکاسان در ذهن خود دارند این است که کدام لنزها برای عکاسی مدلینگ ( Fashion ) مناسب  هستند. این یک سوال پیچیده است، زیرا پاسخ آن نه تنها ذهنی است، بلکه به نوع بودجه و عکاسی شما وابسته است.

اولین چیزی که باید در نظر بگیریم فاصله کانونی است. اگر از یک دوربین با سنسور APS-C استفاده کنید، بی شک فاصله کانونی شما متفاوت از یک دوربین سنسور فول فریم است.

به عنوان مثال، یک لنز 50 میلی متری در دوربین دوربین سنسور APS-C شما یک فاصله کانونی مناسب 75 تا 80 میلی متر را فراهم می کنداما ترجیح در استفاده از یک دوربین فول فریم است .

بطور کلی لنزهای پرایم نیز کیفیت تصویر بهتری نسبت به لنزهای زوم ارائه می دهند و این نیز به این دلیل است که آنها دارای حداکثر بازشدگی  دیافراگم معمولا بین f / 1.2 و f / 1.8 هستند.

این شاخصه باعث ایجاد عمق میدان خارق العاده ای می شود، بنابراین می توانید پس زمینه را تار کنید و شخص را در تصویر خود بصورت بالقوه داشته باشید. و من کاملا مطمئن هستم که این چیزی است که شما دنبال آن هستید. علاوه بر دیافراگم، بوکه ی لنز هم مهم است.

 استفاده از حداکثر دیافراگم برای پرتره و عکس های مد بسیار عالی است، زیرا در این صورت تمرکز بیننده در مدل و لباس هایش است  نه نقطه ای در پس زمینه.

تمامی عکس ها ی زیر با  دوربین Canon 5D Mark IV و تنظیمات مشابه گرفته شده است.

| S 1/320 | f/2.8 | ISO 100 | سه متر فاصله بین مدل و عکاس | حداقل ویرایش |

(24mm (24-70mm f/2.8 | فاصله ی 3 متری تا مدل

شخصا، من در اغلب موارد 70-24 میلی متر f/2.8 L  را برای سرمقاله ها و شاخه های استودیو استفاده می کنم. لنز 70-24 یک لنز محبوب برای شاخه های مختلف عکاسی است زیرا شما همیشه می توانید از آن استفاده کنید.

فاصله ی کانونی 24 میلی متر برای عکسهای کلیدی مناسب است و یک نمای کلی از مکان مورد نظرتان را به شما می دهد. با استفاده از این لنز می توانید از فاصله کانونی 50 میلی متری استفاده کنید و هنگامی که مایل به نزدیک شدن هستید، به 70 میلی متر زوم کنید. من همیشه از 70 میلی متر برای عکس های نیم بدن یا نزدیک استفاده می کنم. اگر دوست دارید عملکرد زوم داشته باشید یا زمانی که زمان لازم برای تغییر بین لنزهای اول را ندارید، این لنز برای شما یک گزینه کامل است.

(70mm (24-70mm f/2.8 | فاصله ی 3 متری تا مدل

لنز های پیشنهادی:

لنز Canon 24-70mm f/2.8

لنز Sigma 24-70mm f/2.8

در اینجا از لنز 35mm f / 1.4 استفاده می کنیم. هنگام کار در مکان های زیبا، این لنز یکی از بهترین گزینه ها است. با فاصله کانونی  35 میلی متری قادر به نشان دادن جزئیات کافی از پس زمینه (مکان) خواهید بود، اما تمرکز هنوز در مدل و لباس های او است. فاصله کانونی گسترده تر زاویه جالبی ایجاد می کند، جایی که گاها 50 میلی متری می تواند کمی خسته کننده باشد. لنز 35 میلی متری اجازه می دهد تا خلاقیت شما بیشتر نمایان شود.

(35mm (35mm f/1.4 | فاصله ی 3 متری تا مدل

لنز های پیشنهادی:

لنز Sigma 35mm ART f/1.4
لنز Canon 35mm f/1.4
لنز Nikon 35mm f.1.4

لنز 50 میلی متری برای همه عکاسان مورد نیاز است. این فاصله ی کانونی، زمانی که با یک سنسور فول فریم استفاده می شود، به طور گسترده ای در نظر گرفته شده است که مطابق با چشم انداز چشم انسان است.

سه نوع مختلف از لنز 50 میلی متری وجود دارد،و شما می توانید این لنز با دیافراگم f/1.2 یا f/1.4 یا f/1.8 خریداری کنید.

اگر شما در عکاسی تازه کاری  هستید 50 میلی متری f/1.8 با وجود قیمت ارزان تر نسبت دیگر گزینه ها، همچنان انتخاب مناسبی است.چند سال پیش شروع به کار با 50 میلی متری f/1.8  کردم و از آن بسیار لذت بردم اما بعد هابا f/1.2 و f/1.4 کار کردم و تفاوت زیادی بین نتایج نگرفتم، بنابراین تصمیم گرفتم 50 میلی متر f/1.4 را خریداری کنم و دوباره از سوژه ها عکس بگیرم.

 

(50mm (50mm f/1.4 | فاصله ی 3 متری تا مدل

لنز های پیشنهادی:

لنز Sigma ART 50mm f/1.4

لنز Canon 50mm f/1.4

لنز Nikon 50mm f/1.4

 

من فاصله کانونی 85 میلی متری را برای پرتره و کار مدلینگ بسیار دوست دارم ! Sigma ART 85mm به عنوان سریع ترین لنز مورد آزمایش قرار گرفته است .

این لنز بسیار مورد علاقه ی من است و من برای تمام شاخه های عکاسی از آن استفاده میکنم.اگر شما بودجه خرید محدودی دارید پرایم 85 میلی متری f/1.8 گزینه بسیار مناسبی است.

(85mm (85mm f/1.8 | فاصله ی 3 متری تا مدل

لنز های پیشنهادی:

لنز Sigma ART 85mm f/1.4

لنز Canon 85mm f/1.8

لنز Nikon 105mm f/1.4

 

من تمامی لنز هایی که نام برده شد را قویا توصیه می کنم. البته لنز زوم  200-70 میلی متری f/2.8 نیز برای پرتره استفاده می شود زیرا شما می توانید در فاصله کانونی بین 70 تا 200 میلی متر زوم کنید . همچنین با استفاده از این لنز شما می توانید تصویر مدل خود را از راه دور ثبت کنید و پس زمینه ی بوکه را ایجاد کنید.

البته مساله ی اصلی تنظیمات شخصی و البته سقف بودجه است. برخی از لنزها واقعا گران هستند، اما در نهایت خرید آنها ارزشش را دارند. 

پیوند درونی :

بهترین دوربین ها برای عکاسی خیابانی

ارتباط با کارشناس فنی:

ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| آموزش عکاسی  |عکاسی مدلینگ | عکاسی فشن | لنز مناسب برای عکاسی مدلینگ | بهترین لنز برای عکاسی | 

3 دیدگاه در “بهترین لنزها برای عکاسی مدلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.