آموزش عکاسی

تجهیزات عکاسی از غذا

تجهیزات عکاسی از غذا

تجهیزات عکاسی از غذا


در این مقاله قصد داریم تجهیزات عکاسی از غذا را برای شما معرفی نماییم تا علاقه مندان به عکاسی از غذا بتوانند تجهیزاتی مناسب برای این زمینه از عکاسی را خریداری نمایند. علاوه بر دانش عکاسی ، تجهیزات مهمترین چیز برای یک عکاس است و در زمینه های مختلف عکاسی تجهیزات میتوانند متفاوت باشند. برای همین  اولین سوالی که در ذهن اکثر افراد تازه وارد به وجود می آید این است که چه تجهیزاتی برای این زمینه از عکاسی مورد نیاز است؟

1 – دوربین عکاسی

هیچ وقت تعداد مگاپیکسل برای من به شخص مهم نبوده. حتی این که دوربین قابلیت فیلم برداری داشته باشد یا نه نیز مهم نمی باشد. این مهم است که شما با چه دوربینی راحت تر هستید. برای این کار می توانید از دوربین های کانن و یا نیکون استفاده نمایید چرا که تجهیزات این دوربین ها در بازار فراوان است. همچنین می توان تجهیزات این دوربین ها را به ویژه برند کانن را به راحتی کرایه نمایید.

 

تجهیزات عکاسی از غذا

تجهیزات عکاسی از غذا

2 – یک لنز ماکرو

لنز های متنوعی با برند های متفاوتی در بازار برای دوربین ها وجود دارد. اما مناسب ترین لنز ها برای این نوع عکاسی لنز های ماکرو می باشد. چرا که در بعضی موارد نیاز است که شما بیشتر از حدا نرمال به سوژه خود نزدیک شوید. من هیچ و قت به شما پیشنهاد نمیکنم که بر روی یک لنز معمولی فیلتر کلوز آپ نصب کنید چرا که این فیلتر ها نمی توانند همانند یک لنز ماکرو به شما عکسی با کیفیت تحویل دهند.

 

تجهیزات عکاسی از غذا

تجهیزات عکاسی از غذا

3 – سه پایه محکم

عکاسی از غذا نوعی عکاسی بی حرکت است. به همین جهت وجود یک سه پایه محکم برای شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود. چرا که این وسیله میتوان از لرزش دوربین شما به هنگام عکاسی جلوگیری نماید. یکی از ویژگی هایی که به هنگام خرید سه پایه باید بدان توجه نمایید این است که حداقل ارتفاع سه پایه چقدر است. همچنین به محکمی ، سبک وزنی و میزان تحمل وزن آن نیز توجه نمایید.

 

تجهیزات عکاسی از غذا

تجهیزات عکاسی از غذا

4 – رفلکتور

رفلکتور میتواند یک وسیله مهم و ارزان قیمت برای نور پردازی شما باشد. چرا که با استفاده از آن می توانید نور را بر روی سوژه خود متمرکز نمایید و یا اینکه نور های پر کنتراست را با استفاده از دفیوزر آن نرم سازید و نوری با کیفیت را بر روی بتابانید. بهتر از یک رفلکتور 5 کاره استفاده نمایید. این رفکتور های دارای دو لایه ،  نقره ای ، طلایی ، سفید ، مشکی و دفیوزر می باشد.

 

5 – کامپیوتر برای پردازش و ادیت تصویر

شما برای پردازش تصاویر خود به یک کامپیوتر و یا لب تاپ نیاز خواهید داشت. برای ادیت تصویر نرم افزار های متفاوتی وجود دارد که از میان آن ها می توان به فوتوشاپ ، لایت روم و کپچر وان اشاره نمود. به LCD دوربین خود هیچ وقت اعتماد نکنید و حتما عکس ها را بر روی نمایشگر لب تاپ و یا کامپیوتر شخصی باز بینی نمایید.

 

تجهیزات عکاسی از غذا

تجهیزات عکاسی از غذا

پیوند درونی :
چگونه از غذا عکاسی کنیم

ارتباط با کارشناس فنی:

4.5/5 - (35 امتیاز)

1 دیدگاه در “تجهیزات عکاسی از غذا

  1. طاهر صفری گفت:

    با سلام;
    ممنون از این مقاله جذاب و جامع که ارائه کردید. باید بگویم که بر خلاف شما همیشه تعداد پیکسل روی یک سنسور برایم خیلی مهم بوده ومیباشد. برای همین از دوربینهای Canon 5DS R, Sony a7r IV, Nikon Z9 و GFX 100s بیشتر استفاده میکنم. اخیرا لنز Nikkor Z MC 105mm F/2.8 VR S رو برای دوربین نیکون خریدکردم که واقعا به درد عکاسی از غذا میخوره. البته سلیقه ها مختلف میباشد و همه اینها نظر شخصی بنده میباشد. ممنونم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.