وبلاگ

خرید و فروش دوربین کارکرده

خرید و فروش دوربین کارکرده

خرید و فروش دوربین کارکرده | دوربین دسته دوم


در سال جدید خرید و فروش دوربین کارکرده در مجموعه ی آواتصویر خدمتی دیگر از سوی مجموعه ی ما به شما عزیزان خواهد بود. در تصمیم گیری های صورت گرفته در برنامه ریزی کاری سال جاری بر آن شدیم تا بدلیل شرایط اقتصادی حاکم بتوانیم خدمتی دیگر را به خدمات گذشته خود بیافزاییم تا با این امکان شما سروران بتوانید در هنگام خرید دوربین و تجهیزات جانبی از حق انتخاب های بیشتری نسبت به گذشته برخوردار باشید.

در راستای همین مساله شما می توانید در صورت نیاز از طریق راه های ارتباطی با متخصصان فروش در گروه آواتصویر در تماس باشید. خدمات افزوده شده در این راستا عبارتند از :

 

خرید دوربین کارکرده و تجهیزات جانبی :

خرید دوربین عکاسی و تجهیزات جانبی شما به قیمت عادلانه و پس از قیمت گذاری توسط کارشناسان گروه آواتصویر

فروش دوربین کارکرده و تجهیزات جانبی :

فروش دوربین عکاسی و تجهیزات جانبی با قیمتی منصفانه و تضمین سلامت و اصالت کالا و در صورت لزوم ارائه ی گارانتی های مدت دار

معاوضه دوربین کارکرده و تجهیزات جانبی :

معاوضه ی دوربین تجهیزات کارکرده با نو و یا ارتقاع با مدل های بالاتر

 

در ادامه می خواهیم به چند نکته درباره ی خرید دوربین های عکاسی و یا تجهیزات آن اشاره کنیم تا شاید هنگام اقدام به خرید یا معاوضه توجه به آنها یاری بخش شما باشد.

خرید دوربین کارکرده :

خرید دوربین عکاسی کارکرده یا دسته دوم از یک کاربر حرفه ای می تواند با مزایا و معایبی همراه باشد. ایراد این مساله می تواند این باشد که بی شک تصور اینکه یک عکاس حرفه ای از دوربین خود مقدار کمی استفاده کرده باشد تقریبا فرض محال است اما در مقابل می توان گفت بدلیل آگاهی این افراد از نحوه عملکرد صحیح دوربین ها و تجهیزات جانبی معمولا مشکلات فنی در این دوربین ها بدرت یافت می شود. در مقابل نیز در هنگام خرید دوربین از یک فرد آماتور یا کاربر خانگی می توانید عکس این مساله را تجربه کنید.

هنگام خرید دوربین عکاسی باید توجه داشته باشید که شکل ظاهری دوربین نمایانگر داخل آن نخواهد بود ممکن است شما با دوربینی مواجه شوید در ظاهر خود به دلیل بی دقتی صاحب آن دارای خط وخش بسیاری باشد اما در واقع دوربینی سلامت و کم کارکردی از نظر فنی باشد. البته عکس این مساله نیز به دفعات مشاهده شده مثلا دوربینی با ظاهر فریبنده اما دارای سنسوری آسیب دیده باشد. البته راه های فراوانی را می توان برای تعیین میزان کارکرد دوربین برای شما پیشنهاد کرد. شاید بتوان گفت رایج ترین و البته ساده ترین راهکار تعیین میزان کارکرد یک دوربین عکاسی DSLR میزان شاتر آن دوربین است که می توان از طریق برخی از نرم افزار ها و یا بصورت آنلاین میزان آن را فهمید. شمارش شاتر به شما نشان می دهد که تعداد عکس های  گرفته شده با دوربین را نشان می دهد و این به شما یک ایده نسبی را می دهد بدانید دوربین مد نظر تا چه میزان سلامت است.

البته همانگونه که گفته شد تعیین میزان شاتر نیز راهکار قطعی برای تعیین سلامت دوربین نیست. گام بعدی سلامت سنسور است که برای بازبینی آن نیز اقداماتی صورت بگیرید. هر کسی یک دوربین را  برای خریداری بررسی می کند، تقریبا به همه چیز نگاه می کند (از جمله بدنه، منظره یاب، صفحه نمایش ال سی دی، و غیره)، اما تقریبا همیشه زمانی برای بررسی سنسور تخصیص نمی دهد. مهم نیست که دوربین از لحاظ بدنه چگونه به نظر می رسد، مهم سلامتی اجزای درونی دوربین است و شما باید در خرید یک دوربین به مسایل مهم ترین توجه کنید که خرید شما را با ریسک مواجه می کند.ب زرگترین و رایج ترین این مسایل، خراش و یا نقص در سنسور است که با بازبینی دقیق می توان از سلامتی آن نیز اطمینان حاصل کرد.

شما باید در مورد خرید تجهیزات مورد استفاده بسیار مراقب باشید زیرا فروشنده ممکن است در مورد شرایط DSLR خود کاملا صادق نباشد و مسائل مربوط به حسگر نسبتا رایج در میان دوربین های قدیمی است. اطمینان حاصل کنید که قبل از پایان معامله، یک نور را در حسگر دوربین بتابانید و مطمئن شوید که همه چیز خوب و تمیز به نظر می رسد. با اینکار می توانید با آرامش خاطر معامله ی خود را ادامه دهید. اگر این کار را نکنید زمانی که بعد ها با دوربین خود فیلمبرداری می کنید متوجه این موضوع خواهید شد و خود را سرزنش خواهید کرد. من توصیه می کنم که در زمان تست ، نه تنها با دوربین فیلم برداری کنید، بلکه می توانید فیلم ها را روی یک مانیتور مناسب مشاهده کنید تا اطمینان حاصل کنید که در نقاط مختلف تصویر مشکل و پیکسل معیوبی  وجود نداشته باشد.

همیشه سعی کنید یک کارت حافظه ی SD/CF و یک لپ تاپ به همراه داشته باشید تا در هنگام چک کردن DSLR مورد استفاده قرار دهید و فقط به عکس های گرفته شده در داخل مانیتور دوربین اکتفا نکنید.

خرید لنز کارکرده :

برای خرید لنز کارکرده هم شما باید آگاهی های لازم را درباره ی نحوه ی تعیین سلامت آن بیاموزید. لنز ها نیز در هنگام پروسه تست کردن دارای پیچیدگی های خاص خود هستند با این تفاوت که بدلیل وجود قطعات الکترونیکی کمتر امکان مشکل دار بودن لنز نسبت به بدنه کمتر است. شایع ترین مشکلاتی لنز ها می توانند از خود نشان دهند معمولا شامل مشکلات مرتبط با فوکوس کشی ،عمل نکردن لرزشگیر ،وجود دیستروشن نا معمول در فوکال های متفاوت و مشکلاتی در عدسی ها نظیر قارچ و خط و خش و یا گرد و غبار بیش از حد در پوسته داخلی لنز است.

منتهای مشکلات ظاهری نظیر آثار ضربه و خط و خش شما باید سعی کنید لنز را از نظر فنی مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید خریدی مناسب را داشته باشید. مشکلات موتور فوکوس و لرزشگیر که با استفاده لنز بر روی یک بدنه کاملا مشهود است. پس توجه داشته باشید هنگام خرید لنز حتما یک بدنه ی دوربین به همراه داشته باشید تا بتوانید از سلامت لنز در این زمینه ها اطمینان حاصل کنید.

در مورد مواردی نظیر خط و خش یا وجود گرد و غبار بیش از حد بر روی لنز نیز می توان از یک چراغ قوه یا منبع نوری بهره برد. اما پیچیده ترین قسمت تست لنز آزمایش عدم وجود دیستروشن و قارچ است.

قارچ معمولا بر روی عدسی هایی که از تاریخ ساخت آنها سالها می گذرد و یا در شرایط بدی از آنها استفاده شده نمایان می شود. برای تعیین وجود یا عدم وجود قارچ کافیست تا شما از یک سطح روشن و ترجیحا سفید رنگ عکاسی کنید. سپس بر روی عکس گرفته شده زوم کنید . اگر در حاشیه های تصویر شاهد مواردی مشکوک و غیر معمول بودید ( هاله هاسی تیره رنگ) نشان می دهد که لنز شما دارای قارچ است در غیر اینصورت خیالتان می تواند از این بابت راحت باشد.

در مورد دیستروشن ( اعوجاج ) نیز باید گفت که راه های ساده ای برای تشخیص آن می توان ارائه کرد. البته نکته ی حائز اهمیت اینجاست که باید بدانید اعوجاج در برخی موارد امری طبیعی است. بطور مثال دیستروشن در فوکال های 35 یا کمتر برای عکاسی چهره امری طبیعی محسوب می شود. پیشنهاد می کنم در این باره مقالاتی را درمورد تفاوت گشادگی آنها و تاثیرات آن بر دیافراگم مطالعه کنید.

جمع بندی :

در کل تجربیاتی که در این زمینه بدست آمده شاید وسواس بیش از حد نیز در این کار جایز نباشد البته این بدین معنا نیست که دقتی در خرید نداشته باشید اما می توانید تا حدودی نیز به فروشنده ی کالا اطمینان کنید. البته راهکار های دیگری نیز برای خرید امن تر وجود دارد که عبارت از :

 

افزایش آگاهی و اطلاعات :

افزایش آگاهی و اطلاعات در هنگام خرید و فروش دوربین کارکرده می تواند کمک شایانی در کاهش ریسک این کار داشته باشد. ما نیز به نوبه ی خود تلاش کردیم در این مطلب کمی اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

بهره گیری از افراد معتمد :

شما می توانید در هنگام خرید و فروش دوربین بلاخص خرید افراد معتمد و آگاهی را در این زمینه ها بهمراه داشته باشید.

خرید از فروشگاههای معتبر :

اگر بخواهید خرید امن و بدون ریسک را تجربه کنید می توانید از فروشگاه های معتبر کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید و از فروشنده تضمین سلامت و اصالت کالا را بخواهید. ما در مجموعه آواتصویر در همین راستا تلاش کردیم تا بتوانیم کالاهایی مطمئن را با ارائه ی تضمین های اصالت و سلامت کالا در اختیار شما سروران قرار دهیم.

 

دوربین ها وتجهیزات جانبی دست دوم در آواتصویر

ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| خرید و فروش دوربین کارکرده | خرید و فروش دوربین کارکرده | خرید و فروش دوربین کارکرده | خرید و فروش دوربین کارکرده | خرید و فروش دوربین کارکرده

4.4/5 - (40 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.