وبلاگ, آموزش عکاسی

عکاسی با استفاده از گودال آب

عکاسی با استفاده از گودال آب

عکاسی با استفاده از گودال آب


4.9/5 - (36 امتیاز)

عکاسی با استفاده از گودال آب

هنر عکاسی علاوه بر نیازمندی به دانش و تجربه به فاکتور های دیگر همانند استفاده از فرصت ها در شرایط مختلف دارد. در ماه های انتهایی سال معمولا شاهد بارش باران به مقدار زیاد هستیم و این امر باعث ایجاد، گودال های پر از آب و آب های جمع شده بر سطح زمین هستیم  که فرصت های زیبایی را برای ثبت انعکاس مناظر و سوژه های مختلف به وجود می آورند. از بازتاب آسمان و ابرها بر سطح آب و تقارن زیبایی که ایجاد می کنند گرفته تا نور خیره کننده چراغ های مناظر شهری در شب، همه به اضافه کردن حس و حال سورئال به عکس های شما کمک می کنند. شما حتی در صورت نیاز می توانید سطح گودی را برای هدف عکاسی خود با یک بطری آب پُر نمایید. در این مطلب می خواهیم به چند نکته درباره ی این تکنیک عکاسی بپردازیم که می تواند کمکی در روند بهبود کیفی کار شما در این راستا گردد.

 

سعی کنید دوربین را نزدیک به زمین قرار داده و زاویه های مختلف را تست کنید.

هنگامی که دوربین را در حالت حداکثری به زمین نزدیک می کنید باعث می شود تا گودال آب مانند پهنه آبی وسیعی به نظر برسد. کمی دوربین را به بالا و پایین زاویه دهید تا به ترکیب بندی مناسب و مدنظر خود برسید.

 

خیس شوید اما از دوربین خود محافظت کنید.

احتمال خیس شدن شما در این شرایط وجود دارد. به استقبال آن بروید اما بکوشید تا آب به دوربین و تجهیزاتتان نخورد. شما همیشه می توانید یک کیسه پلاستیکی جهت اطمینان در کیف دوربین خود حمل نمایید. اگرچه به تصویر کشیدن انعکاس روی آب به تنهایی زیباست، اما شما می توانید فرا تر رفته و با ثابت یا فریز کردن حرکت پاشیدن آب در هوا با تنظیم یک سرعت شاتر سریع مانند 1 به 500 ثانیه یا سریع تر  عکس پویاتری بگیرید.

 

 

 

به دنبال ایجاد تقارن در عکس باشید.

بی شک می توان گفت که ایجاد تقارن در عکس ها می تواند بسیار چشم نواز باشد .از آب جمع شده روی سطح زمین همچون یک آینه استفاده کنید و به دنبال تقارن های زیبا باشید. دنبال جزئیات معماری، الگو ها و خطوط هدایت گری که چشمان بیننده را به داخل عکس تان هدایت کنند.

 

 

 

همواره ساعات طلایی عکاسی ارزشمند هستند.

به ساعت قبل از غروب و بعد از طلوع خورشید، ساعت طلایی گفته می شود. ساعات طلایی در تمام ژانر های عکاسی بسیار ارزشمند هستند .این زمانی است که آسمان با محدوده ای از رنگ ها و الگوی ابر ها زنده می شود. ساعت طلوع و غروب خورشید را در برنامه هواشناسی خود چک کنید تا برای عکاسی برنامه ریزی کنید.  هرچه بتوانید زودتر به محل رفته و برای عکاسی آماده شوید بهتر است، چرا که نور هر دقیقه تغییر می کند.

 

در هنگام شب به دنبال فضاهای نورانی باشید.

 

وقتی که هوا تاریک می شود و چراغ های شهر روشن، نمایی کاملا متفاوت خواهید داست. ایزو را بالا ببرید و از سرعت شاتر های آهسته تر استفاده کنید تا به نوردهی مطلوب برسید. سرعت شاتر آهسته به معنی شانس ثبت لرزش دوربین و تار شدن عکس است، بنابراین در اینجا استفاده از سه پایه توصیه می شود. اگر سه پایه نداشتید، از یک سطح صاف مانند نیمکت، تابلو خیابانی، صندوق و… کمک بگیرید تا دوربین خود را ثابت نگه دارید.

 

 

قطعا این نکات کمک فراوانی به شما می کنند تا بتوانید به سهولت درکی از عکس داشته باشید.

موفق باشید.

 

پیوند درونی :

نکات مهم نورپردازی در عکاسی
ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| عکاسی با استفاده از گودال آب | عکاسی با استفاده از گودال آب | عکاسی با استفاده از گودال آب | عکاسی با استفاده از گودال آب | عکاسی با استفاده از گودال آب | عکاسی با استفاده از گودال آب | 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.