وبلاگ, آموزش عکاسی

عکاسی در طلوع و غروب خورشید

عکاسی در طلوع و غروب خورشید

عکاسی در طلوع و غروب خورشید


4.5/5 - (42 امتیاز)

عکاسی در طلوع و غروب خورشید

عکاسی یکی از حرفه های بسیار جذاب و البته هنرمندانه ای است که برای کسب توانایی و پیشرفت در آن نیاز به گذراندن آموزشها و کسب تجربه است . اما می توان گفت یکی از تغییراتی که می تواند به بهبود روند رشد افراد در این زمینه کمک کند تغییر زمان روز عکاسی است.

معمولا همه عکس های گرفته شده در وسط روز دارای مشکلاتی هستند که اگر شما نزدیک طلوع یا غروب آفتاب عکاسی کنید، می توانید از بروز آنها جلوگیری گنید. به نظر می رسد که همه عکاسان توافق نظر دارند که حول و حوش طلوع و غروب آفتاب بهترین زمان برای عکاسی است. در واقع، بسیاری از عکاسان تا آنجا پیش می روند که دوربین های خود را در طول ساعات بین 9 صبح تا 5 بعد از ظهر کنار می گذارند.

شاید بیدار شدن در هنگام سپیده دم، یا کار کردن بعد از غروب آفتاب کمی برای شما سخت باشد اما اگر می خواهید سطح کیفی عکاسی خود را ارتقاء دهید، باید این کار را انجام دهید. در این مطلب به برخی از دلایل این که چرا طلوع و غروب آفتاب می توانند به شما کمک کنند تا عکس های بهتری بگیرید اشاره خواهیم کرد.

 

تون ها را در محدوده دینامیکی دوربین خود نگه دارید

در تمام عکاسی های فضای باز شما باید با این مشکل که آسمان همیشه روشن تر از پیش زمینه ا ست، مقابله کنید. گاهی اوقات خیلی روشن تر است. اگر شما بر اساس روشن ترین بخش دید دوربین خود، که همیشه آسمان است نورسنجی کنید، سایه ها در تصویر شما سیاه خالص خواهند شد. برعکس، اگر بر اساس پیش زمینه یا سایه ها در دید دوربین خود نورسنجی کنید، بخش های روشن تر تصویر شما زیاد نوردهی یا حتی سفید خالص خواهند شد.

برای تصاویر گرفته شده در وسط روز، این مشکل می تواند تشدید شود. این زمانی است که آسمان در روشن ترین حالت خود است. اگر پیش زمینه شما زیاد روشن نباشد، شما با این مشکل که صحنه فراتر از محدوده دینامیکی دوربین شماست، مواجه می شوید.

هنگام عکاسی از طلوع یا غروب آفتاب، آسمان به اندازه وقتی که خورشید در بالا قرار دارد، روشن نیست. این امر محدوده دینامیکی که دوربین شما باید ثبت کند را کاهش می دهد، بنابراین ممکن است کل صحنه را با جزئیات کامل ثبت کند.

 

 

کنتراست شدید ایجاد شده در اواسط روز

تابش شدید نور خورشید در اواسط روز ، باعث ایجاد سایه های بسیار شدید در عکس ها می شود و تقریبا تمام اشیایی که در قاب عکس شما هستند دارای سایه های شدید و زننده ای خواهند بود.مانند درختان و یا ساختمان های بلند که البته اینها تنها مشکلات موجود نخواهند بود چون در این شرایط حتی اجسام کوچک مانند برگ درختان و یا حتی یک پرنده می تواند باعث ایجاد این سایه های نا خوشایند در عکس شما شوند.

راه حل این فایق آمدن بر این مشکلات عکاسی در زمان های ذکر شده یعنی عکاسی در طلوع و غروب خورشید می باشد. در این زمان ها، اشعه های خورشید از یک زاویه افقی تر می تابند، که به این معنی است که اشعه ها قبل از رسیدن به شما باید از میان مقدار بسیار بیشتری از جو زمین بگذرند. این امر باعث می شود که نور بیشتر پخش شود. علاوه بر این، درست قبل از طلوع و بعد از غروب آفتاب هیچ اشعه مستقیمی وجود ندارد. در این زمان ها شما تنها با اشعه های غیر مستقیم خورشید سر و کار دارید، و مشکلی با سایه های شدید نخواهید داشت.

 

 

 آسمان را در پر انرژی ترین حالت آن ثبت کنید

افراد اغلب به نقاط دیدنی می روند تا طلوع یا غروب آفتاب را تماشا کنند. دلیلی برای این کار وجود دارد: چون اینها زمان هایی هستند که آسمان در چشمگیرترین حالت ممکن است. به عنوان یک عکاس، این آسمان است که شما می خواهید ثبت کنید.

آسمان ها در طلوع و غروب آفتاب پر از رنگ هستند. رنگ نارنجی خورشید با آبی آسمان ترکیب می شود و رنگ های جالبی ایجاد می کند. هنگامی که ابر نیز در تصویر باشد، انواع رنگ های مختلف می تواند به وجود آید. در مقابل، در وسط روز، آسمان آبی است (اگر خوش شانس باشید، وگرنه خاکستری است). با عکاسی در طلوع و غروب آفتاب، شما می توانید آن رنگ ها را در تصویر خود ثبت کنید. برای اطمینان از این که دارید رنگ ها را در پر انرژی ترین حالت خود ثبت می کنید، دوربین خود را برای نورسنجی آسمان تنظیم کرده و سپس کمی کمتر نوردهی کنید.

 

 

خلق اثری منحصر بفرد

اگر بدنبال ایجاد اثری برجسته و منحصر به فرد هستید، باید کاری متفاوت انجام دهید. عکاسی در طلوع و غروب آفتاب تا حدی می تواند این چیز متفاوت را به شما بدهد. اکثر افراد به دیدن جهان آنطور که در وسط روز هست عادت دارند، آنها به دیدن آن در طلوع و غروب آفتاب عادت ندارند. یک روز معمولی 10ساعت روشنایی روز دارد، اما طلوع و غروب آفتاب تنها مدت کمی طول می کشند. به علاوه، افراد اغلب آنها را به طور کامل نادیده می گیرند. افراد معمولا در هنگام سپیده دم خواب هستند، یا اگر نباشند، در حال آماده شدن برای کارند و به آسمان توجه نمی کنند.با عکاسی در طلوع و غروب آفتاب، شما دارید به بینندگان خود چیزی را نشان می دهید که همیشه نمی بینند. این کار از عادت جلوگیری کرده و تصاویر شما را برای بینندگان جالب تر می کند.

 

 

 

پیوند درونی :

تکنیک گرفتن عکس پرتره در نور طبیعی

ارتباط با کارشناس فنی:

ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| آموزش عکاسی | مفاهیم عکاسی | عکاسی در طلوع خورشید | مزایای عکاسی هنگام طلوع و غروب آفتاب 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.