اخبار و بررسی محصولات, وبلاگ

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1


4.9/5 - (35 امتیاز)

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1 

کمپانی سونی بعد از معرفی دوربین فیملبرداری NX3 اقدام به معرفی دوربین فیلمبرداری جدیدی از همین خانواده با نام NX3/1 به بازار نمود که امکاناتی بسیار گسترده برروی دوربین فیلمبرداری سونی Sony NX3/1 در نظر گرفته شده است که برای استفاده حرفه ای و شخصی بسیار مناسب می باشد.

 

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1 :

دوربین فیلمبرداری سونی Sony NX3/1 با بهره‌گیری از سه حسگر پیشرفته و ورودی‌های حرفه‌ای صدا، امکان ضبط تصاویری با کیفیت و صدای مطلوب را به کاربر می دهد.

و از دیگر امکانات این دوربین میتوان به قابلیت اتصال بیسیم به دستگاههای اندرویدی و دارای سیستم عامل iOS اشاره کرد که تا حد زیادی کار بررسی تصاویر و تغییر تنظیمات را آسان می کند.

امکان ضبط تصاویر مناسب برای بارگذاری روی اینترنت با مشخصات 720P و فرمت MP4 و بیت ریت پایین 3Mbps از دیگر قابلیتهای جالب این دوربین است که در کنار قابلیت انتقال تصویر غیرفشرده‌ی باکیفیت از طریق خروجی HDMI و در هنگام ضبط، گویای طیف گسترده قابلیتهای کاربردی این دوربین است.

دوربین دارای 3 حسگر 2.8/1 اینچی با رزولوشن FULL HD از نوع CMOS می باشد.

یک حسگر برای ثبت رنگ قرمز، یک حسگر برای رنگ سبز، و یکی برای رنگ آبی.

این به معنای ثبت جزئیات بیشتر و رنگهای دقیق، حتی در هنگام ضبط تصاویر دارای کنتراست بالاست.

این مورد در کنار فناوری Exmor سونی موجب ایجاد تصاویری با حداقل نویز حتی در شرایط کم نور میشود.

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1 

لنز دوربین فیلمبرداری سونی NX3/1  دارای فاصله کانونی ۲۸٫۸ تا ۵۷۶ میلیمتر (معادل استاندارد ۳۵ میلیمتری) و f1.6 در حداقل فاصله کانونی میباشد.

این فاصله کانونی به معنای توان ۲۰ برابر زوم اپتیکال میباشد که اگر کاربر به زوم بیشتری نیاز داشته باشد، پس از بکارگیری حداکثر زوم اپتیکال این لنز میتواند از قابلیت Clear Image Zoom که قدرت زوم را تا ۴۰ برابر افزایش میدهد استفاده کند و همچنین باید در نظر داشته باشید این لنز بکار رفته بر روی دوربین فیلمبرداری سونی  دارای حلقه‌های جداگانه برای تنظیم دستی زوم، فوکوس و Iris میباشد.

دوربین فیلمبرداری سونی Sony NX3/1 توانایی ضبط فیلم با کیفیت FULL HD با رزولوشن 1080*1920 با کدک AVCHD 2.0 و سرعت فریم 24p ، 30p ، 60i و 60p را داراست.

همچنین قابلیت ثبت تصاویر 720/60p با دوبرابر سرعت کمتر (اسلوموشن) ویا ۶۰ برابر سرعت بیشتر و همچنین ضبط با کیفیت استاندارد DV هم موجود است .

قابل ذکر است که تصاویر این دوربین بر روی کارتهای حافظه SD ثبت میشوند که امکان استفاده همزمان آنها وجود دارد و امکان انتقال ادامه ثبت تصویر به کارت حافظه بعدی در صورت پرشدن کارت حافظه اصلی، دیگر امکانی است که این دوربین در اختیار کاربر قرار میدهد. برای تسریع کار انتخاب کارت حافظه اصلی میتوان هریک از دو دکمه ضبط تصویر را به یکی از کارتهای حافظه اختصاص داد.

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1 

دوربین فیلمبرداری سونی NX3/1  دارای ورودی و خروجی های مناسبی است که از جمله ی آنها میتوان به دو ورودی XLR صدا برای نصب میکروفن‌های حرفه‌ای در کنار میکروفون داخلی اشاره کرد.

امکان نصب هدفون نیز در این دوربین موجود است.

خروجی کامپوزیت در کنار خروجی HDMI، یک ورودی ریموت و یک ورودی DC بعلاوه یک درگاه USB برخی دیگر از ورودی‌ها و خروجی‌های این دوربین را تشکیل میدهند و همچنین قابلیت Wi-Fi  داخلی فیلمبرداری سونی HXR-NX3/1 اجازه استفاده از هر دستگاه دارای سیستم عامل iOS و اندروید بعنوان ریموت کنترل با قابلیت شروع و پایان تصویربرداری، فوکوس لمسی، تنظیم زوم و دیگر تنظیمات اصلی تصویر را به کاربر میدهد.

امکان انتقال تصویر به دستگاه متصل شده نیز موجود است.

وجود قابلیت NFC هم موجب تسریع برقراری این ارتباط خواهد شد و باید اشاره کنیم که دوربین فیلمبرداری سونی Sony NX3/1 مجهز به یک چراغ LED با روشنایی مناسب برای سوژه‌های نزدیک به دوربین است.

توان این چراغ در فاصله‌ی نیم متری برابر با ۸۰۰ لوکس و در فاصله‌ی یک متری برابر با ۲۰۰ لوکس می‌باشد.

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1

معرفی و بررسی دوربین فیلم برداری سونی SONY NX3/1 

از فرمت های ضبط ویدیو در دوربین فیلمبرداری سونی Sony NX3/1 می توان به دو مدل ضبط در فرمت AVCHD 2.0 (50p) با سرعت 50 فریم بر ثانیه (PAL Model) یا فرمت AVCHD 2.0 (60p) در 60 فریم بر ثانیه (NTSC Model) اشاره کرد ،  این دوربین فیلمبرداری همچنین می تواند با کیفیت معمولی DV در  50i (PAL Model) یا 60i (NTSC Model) فیلمبرداری کند و همچنین فرمت اسلوموشن 2x به راحتی با تنظیم کردن فرمت ضبط تا 25p و سرعت 50 فریم بر ثانیه (مدل E32) و سرعت فریم 60 فریم بر ثانیه (مدل E23) در دسترس است و اگر می خواهید سرعت حرکت را افزایش دهید، سرعت فریم را می توان تا 1 فریم بر ثانیه برای کوئیک-موشن 50x یا 60x تنظیم کرد.

 

دوربین فیلمبرداری سونی Sony NX3/1 از یک منظره‌یاب ۰٫۴۵ اینچی و نمایشگر ۳٫۵ اینچی چرخنده و  ابعاد متوسط و وزن مناسب 2.5 کیلوگرم بهره می برد که این نکات این دوربین را به دوربینی با حجم وزن و طراحی مناسب برای استفاده در تمامی شرایط مختلف فیلمبرداری تبدیل کرده است.

همچنین این دوربین از باتری پرکاربرد سونی NP-F970 پشتیبانی می کند که قیمت آن بسیار مناسب بوده و براحتی در دسترس است.

 

بطور خلاصه:

  • دارای سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع XMOR R CMOS
  • فیلمبرداری FULL HD با رزولشون 1920*1080
  • توانایی زوم اپتیکال 20 برابری
  • دو درگاه کارت حافظه
  • وزنی معادل 1790 گرم

 

ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.