آموزش عکاسی, اخبار و بررسی محصولات, وبلاگ

نحوه ی استفاده ی بهتر از لنزها

نحوه ی استفاده ی بهتر از لنزها

نحوه ی استفاده ی بهتر از لنزها


4.6/5 - (34 امتیاز)
نحوه ی استفاده ی بهتر از لنزها چطور امکان پذیر است؟ معمولا لنز هایی که در نزد یک عکاس محبوبیت دارند بین 2 تا 3 لنز است . اما توجه به این نکته بدیهی است که برای شناختن لنزها باید باید زمانی را صرف استفاده و بررسی آنها کرد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به نکاتی در این زمینه اشاره کنیم که شاید بتواند کار را برای انتخاب مناسب ترین لنزها برای شما کمی آسان تر کند.

به صورت متناوب از یک لنز استفاده کنید.

همانند کسب تجربه در هر حرفه ای که بی شک نیاز به صرف زمان و تمرین در آن زمینه ،برای اینکه بتوانید با شاخصه های یک لنز نیز بطور کامل آشنا شوید باید زمانی را برای آشنایی کامل با آن صرف کنید.بی شک هر لنزی با هدف و ویژگی های خاص خود تولید شده است. لنز مورد نظر را در همه ی زمینه ها تست کنید تا به ویژگی خاص آن لنز دست پیدا کنید. مسلماً این کسب تجربه با یک لنز پرایم بسیار راحت تر است. بسیار توصیه شده است تا با یک فوکال ثابت ارتباط برقرار کنید و سپس به سمت استفاده از یک لنز زوم بروید. توصیه من برای رسیدن به این هدف صرف حد اقل یک ماه برای هر لنز است.

 

لنز مورد نظر را در دیافراگم های متفاوت امتحان کنید.

بررسی در این زمینه می تواند هم از نوع تکنیکال و هم از نوع کیفیت تصویر برای شما بسیار مفید باشد زیرا هیچ لنزی در دیافراگم های مختلف کیفیت ثابتی ندارد و تمامی لنز ها در بازترین دیافراگم و بسته ترین دیافراگم کیفیت نسبتاً پایینتری نسبت به حالات دیگر دارند. پیدا کردن کیفیت مطلوب نیازمند بررسی دقیق لنز در دیافراگم های مختلف است. شما معمولا برای پرتره از بازترین لنز استفاده می کنید اما باید بدانید که این نوع انتخاب می تواند روی کیفیت نهایی تصویر تاثیر معکوس داشته باشد. از این رو می بایست یک بالانس مناسب به این بود که و شارپنس برای خود بیابید.

 

لنز زوم خود را در فوکال های متفاوت بیازمایید.

توضیح بالا در مورد لنزهای زوم کمی پیچیده تر است زیرا این لنزها  متغیری به نام فوکال را نیز دارند.برای آزمایش یک لنز زوم می‌توانید آن را به چند لنز پرایم تقسیم کنیدیعنی مثلا در فوکال های 35 ،50 یا 85 میلی متری عکاسی کنید. این کاری است که عکاسان حرفه ای معمولاً در ابتدا با لنزهای زوم خود می کنند. به این صورت می توانید نقاط ضعف و قوت لنز خود را به خوبی دریابید.

 

از طریق حرکت به سمت سوژه زوم کنید.

اینکه از یک لنز پرایم بهره می برید یا یک لنز زوم زیاد مهم نیست. سعی کنید از طریق نز دیک شدن به سوژه زوم کنید و فقط به حلقه ی زوم لنز خود اکتفا نکنید. این روش نتایج کاملاً متفاوتی از زوم کردن از طریق لنز را به شما خواهد داد. از این طریق می توانید با مفهوم پرسپکتیو بسیار بهتر آشنا شوید مفهومی کاملاً موثر در عکاسی.

از سوژه های مختلف عکاسی کنید. 

بطور معمول اینطور است که از لنزهای مختلف برای سوژه های مرتبط با آن استفاده می کنیم. مثلا از لنز تله فوتو برای پرتره و از لنز واید برای لنداسکیپ. اما گاهی سعی کنید عادت را کنار بگذارید مثلا اگر از یک لنز واید با فاصله ای مناسب از سوژه پرتره عکاسی کنید خواهید دید عناصر محیطی نیز می تواند تاثیر بسزایی در پرتره شما داشته باشد.

امیدوارم این مطلب به در روند انتخاب بهترین لنز به شما کمک کند.

پیوند درونی :

تکنیک گرفتن عکس پرتره در نور طبیعی

ارتباط با کارشناس فنی:

ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| آموزش عکاسی | مفاهیم عکاسی | انتخاب لنز مناسب | روش بررسی لنزها |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.