وبلاگ, آموزش عکاسی

نکاتی درباره عکاسی مدلینگ

نکاتی درباره عکاسی مدلینگ

نکاتی درباره عکاسی مدلینگ | عکاسی مدلینگ


4.4/5 - (37 امتیاز)

در این مطلب قصد داریم به نکاتی درباره عکاسی مدلینگ اشاره کنیم که می تواند در بهبود روند عکاسی کمک شایانی را به شما عزیزان کند. ابتدا باید گفت یکی از کلیدی ترین موارذی که باید در این ژانر از عکاسی در نظر بگیرید این است که سوژه ی شما باید با شما ارتباط خوبی داشته باشد و بتواند در مقابل لنز شما به راحتی و با آرامش قرار بگیرد. پس توجه داشته باشید که وظیفه ی مراقبت از مدل و ایجاد محیطی راحت و آرام برای ایجاد حس خوب و برقراری ارتباطی صمیمی با او از وظایف اصلی شماست. اگر مدل شما در هنگام عکاسی لذت برده و خوشحال باشد بدون شک در خروجی عکس های شما تاثیر خواهد داشت.

شاید پس از تصمیم گرفتن برای این نوع عکاسی از یکی از دوستان یا اطرافیانتان درخواست کنید که نقش مدل را در عکاسهایتان ایفا کنند اما توجه داشته باشید اگر تابحال خودتان در این نقش قرار نگرفته اید باید بدانید این کار نیز همانند سایر بخش های عکاسی با چالش های خاص خود همراه است و از آنجا که وظیفه ی هدایت مدل با عکاس است حتما سعی کنید قبل از شروع عکاسی مدلینگ خودتان در نقش مدل قرار بگیرید تا بیشتر با چالش های این جایگاه آشنا شوید و بتوانید چالش های مدل خود را به درستی درک کرده و او را هدایت کنید. پس از رعایت مواردی که ذکر شده در ادامه به چند نکته اشاره خواهیم کرد که برای به دست آوردن بهترین نتایج از یک جلسه عکاسی از مدل به شما کمک خواهد کرد.

 

برقراری ارتباط

معمولا اکثر کسانی که در مقابل دوربین قرار می گیرند تا حدودی احساس اضطراب را تجربه می کنند . حتی مدل های با تجربه نیز براحتی نمی توانند اهداف و نیت شما را بطور کامل بفهمند. بهترین کار در این شرایط برقراری ارتباط با فردی است که می خواهید با او همکاری کنید. سعی کنید قبل از شروع کار با او صحبت کرده و برنامه ها و ایده های خود را با او در میان بگذارید. در مورد ژست هایی که می خواهید استفاده کنید با او مشورت کنید تا با هماهنگی بیشتری بتوانید کارتان را به پیش ببرید. با اینکار می توانید او را با خود همراه کرده و براحتی به اهداف مد نظر خود دست یابید. همچنین اینکار باعث ایجاد حس آرامش و از بین رفتن اضطراب در او شده و در نهایت نتیجه بهتری به شما می دهد. تداوم این ارتباط و بازخورد مداوم در طول جلسه عکاسی نیز برای حفظ انگیزه او از نکات بسیار مهم است.

 

 

راحتی

در بسیاری از جلسات عکاسی از مدل، اغلب مدل طوری لباس می پوشد که برای محیط بیرون مناسب نیست. هنگامی که شما در باد سرد بی حرکت ایستاده باشید و لباس شنا به تن داشته باشید، واقعا سخت است که یک حس تابستانی آرام را به نمایش بگذارید. از محیط اطراف و دمای هوایی که آن شخص در آن مدل شده است آگاهی داشته باشید، و مطمئن شوید که آنها تا حد ممکن در آن وضعیت راحت باشند. اگر مجبورید عکاسی را با لباس های خنک یا سبک انجام دهید، به جای بیرون این کار را در یک اتاق گرم انجام دهید. وقتی سردتان است و می لرزید، واقعا سخت است که بتوانید آرام به نظر برسید. در مورد قدرت و تحمل مدل خود در ارتباط با ژست دهی هایی که انجام می دهید با آنها صحبت کنید. سپس استراحت های کوتاه منظم را برنامه ریزی کرده و به این برنامه عمل کنید. ژست گیری می تواند از لحاظ فیزیکی سخت باشد، چون بسیاری از ژست ها غیر طبیعی هستند و نمی توان آنها را برای مدت طولانی نگه داشت. حواستان باشد که برای مدت بسیار طولانی عکاسی نکنید و اجازه دهید مدل کمی استراحت کند.

 

 

 

محیط اطراف

بدون شک علاوه بر اینکه باید شرایط را از نظر روحی برای مدل خود مهیا کنید بوجود آوردن شرایط مناسب درمحیط کار نیز می تواند باعث بهبود روند کار شود. مواردی نظیر :

  • مهیا کردن مکانی مناسب برای تعویض لباس
  • در صورت لزوم پخش موزیک برای قرار گرفتن مدل در حس حال مناسب
  • ایجاد فضایی مناسب برای استراحت
  • در نظر گرفتن فواصلی در طول کار برای استراحت

 

 

 

 

ژست ها را توضیح دهید

در بسیاری از عکس هایی که از سوی افراد آماتور گرفته می شود شاهد آن هستیم که معمولا طرز ایستادن طبیعی سوژه ها چنگی به دل نمی زند. بطور مثال فردی دست به کمر ایستاده و یا کمرش کمی به جلو یا عقب خم شده است. یا نحوه ی قرار گرفتن سر او بگونه ای ست که غبغب ها بزرگتر از حد طبیعی نمایان شده یا، طرز قرار گیری آرنج ها و زانوها افتضاح اند، و بسیار از این دست موارد. در این حالت شاید مدل های شما احساس راحتی و طبیعی بودن داشته باشند اما در ظاهر کلی عکس خیلی خوب به نظر نمی رسند.

کاری که باید برای ژست گرفتن با بدن مدل خود انجام دهید تا خوب به نظر برسد، ممکن است اصلا راحت نباشد و مجبور باشید برای گرفتن چند عکس به مدت طولانی آن ژست را نگه دارید. اما مطمئن باشید تحمل این سختی با دیدن خروجی عکس بسیار شیرین خواهد شد. بنابراین حتما برای توضیح و نشان دادن ژست ها به مدل خود کمی وقت بگذارید و به آنها فرصتی بدهید تا آزمایش کنند و بفهمند چطور باید آن کار را انجام دهند. معمولا لازم است که آنها یکباره چند کار را با هم انجام دهند یعنی مثلا به حالت خاصی بایستند،یا شانه های خود را کج کنند،یا حتی بازوها را در وضعیت خاصی قرار دهند،همچنین سر را در زاویه درستی قرار دهند و با موهایشان کاری کنند و بسیاری از این دست کارها …

 

 

دست ها

هنگامی که بدنبال تغییر در فرم عکس های خود هستید به دنبال مواردی خارق العاده و سخت نگردید. نحوه ی قرار گیری دست ها در بحث عکاسی مدلینگ می تواند بسیاری تاثیرگذار باشد. نحوه ی قرار گیری دست ها می تواند نشان دهنده حالات روحی مختلف سوژه در عکس باشد. مثلا زمانی که سوژه دست خود را زیر چانه ی خود قرار می دهد نشان دهنده ی این است که او فرد متفکری است. اما جدایی از این نشانه ها قرار گیری دست ها بطور اشتباه و یا با فرم بد می تواند یک عکس زیبا را به یک عکس معمولی یا حتی بد تغییر دهد . درنتیجه به نحوه ی قرارگرفتن دست های مدل خود توجه کنید، چون امکان دارد سوژه ی شما  نداند که دست های خود را در چه فرمی قرار دهد . پس ژست دهی به دست های مدل را فراموش نکنید.

 

 

کاری کنید خوب به نظر برسند

دیده شده که در بسیاری از عکس ها در ژانر مدلینگ و فشن ژست هایی که از آنها استفاده شده بسیار مصنوعی و اغراق آمیز است البته می تواند این امر در مواردی باعث ایجاد جذابیت در عکس شود اما معمولا در این موارد مدل احساس راحتی ندارد . این ممکن است این قبیل از ژست ها خروجی به اصلاح همه پسندی نداشته باشد. سعی کنید در هنگان عکاسی کردن از مدل کاری کنید که او در مقابل دوربین خوب به نظر برسد، طوری که هیچ وقت قبل از آن نبوده باشد. در بسیاری از موارد دیده شده که عکسها به دلیل ژست های نه چندان جالب زیاد جذاب به نظر نمی رسد که بخش زیادی از آن به این دلیل است که افراد معمولا در درستی نمی دانند که چطور در مقابل دوربین  ژست های مناسبی بگیرند. ایجاد تصاویری که باعث شود آنها خوب به نظر برسند به این معنی است که آنها در مورد آنچه اتفاق می افتد احساس خوبی پیدا می کنند.

 

 

 

 

 

پیوند درونی :
بهترین لنزها برای عکاسی مدلینگ

ارتباط با کارشناس فنی:

ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

نکاتی درباره عکاسی مدلینگ | نکاتی درباره عکاسی مدلینگ | نکاتی درباره عکاسی مدلینگ | نکاتی درباره عکاسی مدلینگ | نکاتی درباره عکاسی مدلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.