اخبار و بررسی محصولات, وبلاگ

همه چیز درباره ی پاناسونیک S1 و S1R

همه چیز درباره ی پاناسونیک S1 و S1R

همه چیز درباره ی پاناسونیک S1 و S1R | پاناسونیک S1 | پاناسونیک S1R


.
.

پس از آن در CES 2019،;L کمپانی پاناسونیک اعلام کرد که در دوربین بدون آینه و فول فریم جدید خود یعنی پاناسونیک S1R و پاناسونیک S1 از مارس 2019 در دسترس خواهد بود. همچنین به گفته ی آنها دو ویژگی جدید نیز در هنگام راه اندازی دوربین به آن اضافه خواهد شد : حالت HDR و حالت High Resolation (با وضوح بالا).

بنابراین ما در این نوشته تمامی اطلاعاتی که در مورد سری جدید لومیکس پاناسونیک S وجود دارد مانند: ویژگی های کلیدی آن، لنزها و احتمال تاریخ عرضه آن را جمع آوری کرده ایم و در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دوربین S1R و S1

پاناسونیک این دو دوربین را در واقع به عنوان بخشی از سری جدید s با رزولیشن های مختلف ،سطح کاربری متفاوت و در دو کلاس قیمتی معرفی کرده است.

دوربین Panasonic Lumix S1R

Lumix S1R دارای سنسور 47 مگاپیکسلی است، در حالی که مدل ارزان تر یعنی  Lumix S1 دارای سنسور 24 مگاپیکسل است. S1R با رزولوشن بالاتر طراحی شده است تا به عکاسان حرفه ای امکان گرفتن عکسهایی با خروخی پرحجم تر را ارئه دهد.

دوربین  Panasonic Lumix S1

پاناسونیک به نظر می رسد استراتژی همانند سونی و نیکون را اتخاذ کرده است، بنابراین Lumix S1 همان رابطه ای را با S1R دارد که در نیکون شاهد مدل های  Z6 با Z7 و در سونی A7 III با A7R III هستیم. S1R دارای رزولوشن بیشتری است، اما S1 عملکرد بهتری را می تواند در بحث فیلمبرداری داشته باشد.

.

.

.

.

فیلمبرداری S1R و S1 

دوربین های جدید سری S پاناسونیک همانند رقبای فول فریم خود در Canon، Sony و Nikon قابلیت فیلمبرداری 4K را به کاربران ارائه خواهند داد،با این تفاوت که پاناسونیک ادعا کرده که این دوربین ها اولین دوربین های 4K در جهان خواهند بود که فریم ریت آنها تا 50/60 خواهد بود.

قابلیت Dual image stabilisation

این قابلیت در واقع یک سیستم لرزشگیر (تثبیت کننده) تصویر فوق العاده است که برروی این دوربین های جدید بکار گرفته شده است. S1R و S1 ترکیبی از تثبیت کننده تصویر بدنه (IBIS) و تثبیت کننده نوری مبتنی بر لنز را ارائه می دهند. پاناسونیک این کار را قبلا با دوربین های Micro Four Thirds مانند Lumix G9 انجام داده است.

قابلیت اتوفوکوس DFD  

پاناسونیک با استفاده از سیستم کنتراست فوکوس اتوماتیک DFD یا  (Depth of Defocus) با تمام رقبای خود وارد رقابت شده است . در این سیستم در واقع دوربین تشخیص فاز در سنسور را انجام می دهد. سیستم DFD پاناسونیک در دوربین های Micro Four Thirds بسیار سریع عمل می کند. فناوری فوکوس خودکار تشخیص کنتراست DFD با هوش مصنوعی و الگوریتم یادگیری ماشین وظیفه‌ی فوکوس خودکار و سریع را بر سوژه‌ها بر عهده خواهد داشت.

درگاه دوگانه ی کارت حافظه

همانند دوربین های جدید نیکون در سری ظ ، هر دو دوربین جدید پاماسونیک نیز به درگاه‌ های کارت حافظه‌ی SD و XQD مجهز خواهند بود.  فرمت های کارت حافظه با سرعت بالا برای دوربین های با رزولوشن 4K بسیار مهم هستند. اسلات کارت SD سازگار با UHS-II خواهد بود.

.

 

.

.

نمایشگر چرخان در سه محور متفاوت

پاناسونیک طراحی بی نظیری از سه محور را برای نمایشگر دوربین های جدید خود انجام داده است که امکان شیب جانبی و همچنین شیب عمودی را فراهم می کند. بدین گرفتن عکس ها را با دوربین به صورت عمودی (مشکل برای دوربین های با یک مکانیزم شیب ساده) آسان می سازد . 

منظره یاب EVF با کیفیت بسیار بالا

پاناسونیک اطلاعات دقیقی هز منظره یاب الکترونیکی S1R و S1 را اعلام نکرده است، اما مدعی شده که منظره یاب این دو دوربین از نوع EVF بوده و از نظر کیفیت از دوربین های رقیب Nikon Z7 و Canon EOS R بالاتر است.

طراحی و ساختار S1R و S1

در ظاهر دو دوربین جدید پاناسونیک از نظر ابعاد، کنترل و طراحی، با هم یکسان هستند. پاناسونیک ادعا می کند که S1R مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و شاتر “بسیار” با دوام است و بگونه ای طراحی شده است تا به عکاسان با تجربه کنترل های گسترده ای را ارائه کنند. البته در زمینه ی ضد آب بودن مدل دیگر یعنی S1 هنوز مطلبی گفته نشده است.

.

.

.

.

لنزهای مانت L لایکا

همانگونه که در نمایشگاه فوتوکینای 2018 گفته شد پاناسونیک سیستم جدید L-Mount را در این دوربین‌ ها به‌ کار خواهد گرفت و کاربران امکان استفاده از لنز‌های پاناسونیک، لایکا و سیمگا را در آن‌ ها خواهند داشت.پاناسونیک تا بدین لحظه اعلام کرده تا زمان عرضه نهایی این دوربین ها سه لنز L مانت را نیز عرضه خواهد کرد که اسامی این لنز عبارت است از:

• 50mm f/1.4 prime

• 25-105mm standard zoom 

• 70-200mm telephoto zoom

همچنین به گفته پاناسونیک هفت لنز دیگر برای Lumix S1R و S1 تا سال 2020 عرضه خواهد شد تا مجموع این لنز ها به عدد ده برسد . البته به غیر از شایعه هنوز هیچ خبری در مورد این لنز ها وجود ندارد اما به نظر می رسد که سیگما نقش پررنگی در همکاری برای تولید این لنز ها خواهد داشت. بغیر از آن خود کمپانی سیگما قصد دارد 14 لنز را به همراه مبدل های لنزهای کانن Canon EF و Sigma SA برای L-mount در سال 2019 ارائه دهد.

پاناسونیک هنوز جزئیاتی در خصوص قیمت و زمان عرضه‌ ی دوربین‌ های خود اعلام نکرده و تنها از بازه‌ی ابتدای ۲۰۱۹ در خصوص معرفی نهایی و عرضه‌ی آن‌ها سخن گفته است.

 

پیوند درونی :
دوربین بدون آینه چیست ؟
بهترین دوربین های بدون آینه 
ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| همه چیز درباره ی پاناسونیک S1 و S1R | همه چیز درباره ی پاناسونیک S1 و S1R | همه چیز درباره ی پاناسونیک S1 و S1R | همه چیز درباره ی پاناسونیک S1 و S1R |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.