اخبار و بررسی محصولات, وبلاگ

معرفی دوربین نیکون D6

معرفی دوربین نیکون D6

معرفی دوربین نیکون D6


4.6/5 - (43 امتیاز)

در این مطلب به معرفی دوربین نیکون D6 می پردازیم . مانند تمام دوربین های پرچم دار نیکون این دوربین نیز با کیفیت ساخت و ثبت تصویر بالا ارائه شده است . این دستگاه دارای یک سنسور 20.8 مگاپیکسلی فول فریم استفاده می کند . این سنسور گستره ایزوی 100 تا 102400 را در اختیار کار بر می گذارد که با افزایش سیگنال میتوان تا 3280000 ایزو را بالا برد . این دوربین قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت 14 فریم بر ثانیه را دارد که برای عکاسی ورزشی سرعت فوق العاده ای حساب می شود . همچنین قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30/25/24 فریم در ثانیه در این دوربین گنجانده شده تا برای فیلم برداری دست کاربر را باز بگذارد .

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن Nikon-D6-release-date-1-1-min.jpg است

فوکوس خودکار این دستگاه نیز با سیستم 105 نقطه ای که همه ی انها کراستایپ می باشند تصاویر را بدون لرزش و شارپ ثبت می کند . این سیستم فوکوس از قابلیت فعال کردن 17 نقطه فوکوس برای جاهایی که عکاس در شرایطی که می خواهد از یک سوژه در مقابل یک فنس یا هر چیزی مشابه ان عکاسی سریع انجام دهد بهره می برد . در داخل دستگاه نیز سیستم GPS نیز نصب شده تا بتوان اطلاعات مکان را نیز روی فایل عکس ثبت کرد تا بتوان عکسها را با توجه به اطلاعات مکان انها ارشیو کرد . 

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن nikon-d6-top-min.jpg است

این دستگاه با سنسور 20.8 مگاپیکسلی CMOS و پردازشگر EXPEED 6 خود توانایی ثبت عکس با ایزوی 100 تا 102400 ( قابلیت افزایش تا 3280000 ) را دارد و نسبت به هم رده های خود تصاویر را با نویز کمتری در ایزو های بالاتر در اختیار کاربر قرار می دهد .  همچنین  EXPEED 6 توانایی ثبت عکس ها با کیفیت فوق العاده , کنترل اوجاج , توانایی عکاسی در نور کم , کاهش نویز و پردازش رنگ و غیره را دارد .  دوربین نیکون D6 می تواند با سرعت 14 فریم بر ثانیه تا 15 ثانیه عکاسی کند و 200 عکس با کیفیت JPEG به ثبت برساند و به  دلیل سرعت بالای مکانیزم عملکرد دستگاه میتوان با کمک منظره یاب چیدمان تصویر را کنترل کرد همچنین این  با سرعت بالا میتوان تصاویر را بدون هیچ اخلالی ثبت کند .

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن thesiliconreview-nikons-d6-launch-654x350-min.jpg است

با اینکه سرعت عکاسی پیای 14 فریم بر ثانیه این این دستگاه سرعت بسیار بالایی است و برای اکثر شرایط عکاسی سرعت مناسبی ارائه می کند , در این دستگاه میتوان در زمانی که کیفیت بالای عکس برای کاربر اهمیت ندارد میتوان در حالت فیلم برداری با نگه داشتن دکمه شاتر 60 عکس با کیفیت 2 مگاپیکسل و یا 30 عکس با کیفیت 8 مگاپیکسل به ثبت می رساند . این دوربین در حالت Live View نیز توانایی ثبت 10 فریم بر ثانیه در سکوت کامل را در اختیار کاربر می گذارد .

این دوربین از دهنه F بهره می برد و می توان از گستره وسیع لنز های موجود برای این دهنه استفاده کرد . بدنه و طراحی D6 بسیار مقاوم و ارگونومیک طراحی شده و از یک آلیاژ سبک سازی شده ی منیزیومی برای اسکلت بدنه این دستگاه استفاده شده است . برای مقاوم سازی و ضد آب کردن این دستگاه نیز از تکنولوژی های نوین استفاده شده تا بتوان از دستگاه در همه شرایط آب و هوایی استفاده کرد . D6 نیز همچنین از همان گریپ بزرگ و عمیق D5 استفاده می کند تا کنترل بیشتر و امن تری در استفاده از دوربین در اختیار کاربر باشد . با این که این دستگاه تغییرات انچنانی نسبت به نسل قبلی خود نداشته بازخورد بسیار خوبی از حرفه ای ها در عمل از خود ارائه کرده است . همچنین عمر قطعات الکترونیکی این دستگاه بالا بوده و دوره عکاسی این سنسور تا 400000 عکس می باشد . برای استفاده راحت تر از دستگاه تمام کنترل ها و دکمه ها توانایی روشن شدن را دارند . همچنین کاربر توانایی تغییر کاربری جمعا 14 دکمه و کنترل را تا 46 قابلیت متفاوت دارد تا برای دسترسی راحت تر و سرعت عکاسی بیشتر کارایی داشته باشد .

صفحه نمایش این دستگاه نیز با کنترل لمسی و کیفیت 2360 هزار نقطه  همانند یک گوشی هوشمند با هماهنگی با فرمان لمس کابر کار می کند . قابلیت نصب دو کارت حافظه CF با سرعت بالا نیز در دوربین D6 گنجانده شده و می توان عکس ها را با توجه به فرمت در کارت ها زخیره کرد . همچنین قابلیت پشتیبان گیری از فایل ها را نیز در اختیار کاربر می گذارد . سیستم اتصال وای فای این دستگاه نیز بهتر شده و قابلیت جابجایی اطلاعات را با 15 در صد سرعت بیشتر نسبت به نسل قبلی یعنی D5 دارد . همچنین این دوربین توانایی Multiple exposure دارد تا بتوان چندیدن تصویر را روی هم با تنظیمات متفاوت نصب کرد در نتیجه میتوان تصاویر HDR را نیز به راحتی در منوی ویرایش دستگاه پردازش کرد . توانایی چیدمان فوکوس نیز برای عکاسی تبلیغاتی مانند عکاسی از جواهرات تا 300 عکس نیز از قابلیت های موجود در این دوربین موجود می باشد . 

فیلم برداری این دوربین نیز با کیفیت 4k و نسبت تصویر 16:9 و رزلوشن 3,480 در 2,160 می باشد و همچنین قابلیت لرزشگیر الکترونیکی این دوربین کار مناسبی در حذف لرزش ها در فیلم برداری انجام می دهد اما مقداری از کادر تصویر را می برد ( حدود 1.6X ) . 

دوربین D6 طراحی شده تا مصرف انرژی کم تری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد . این دوربین می تواند با باتری EN-EL18c  تا 3580 عکس به ازای هر باز شارژ بگیرد و 105 دقیقه فیلم برداری کند .همچنین در این دستگاه یک درگاه USB Type c نسل 3.1 نصب شده است تا بتوان با اتصال به کامپیوتر با سرعت بالایی فایل های تصاویر را جا به جا کند . 

 

پیوند درونی :
مشاهده و خرید دوربین های عکاسی 
پیوند بیرونی:
Nikon D6 DSLR Camera Review
ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

معرفی دوربین نیکون D6

1 دیدگاه در “معرفی دوربین نیکون D6

  1. علی گفت:

    نیکون واقا دوربین عالیه اما در ایران طرفدار نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.