وبلاگ, آموزش عکاسی

خلاقیت درعکاسی با تغییر زاویه دوربین

خلاقیت درعکاسی با تغییر زاویه دوربین

خلاقیت درعکاسی با تغییر زاویه دوربین


4.5/5 - (35 امتیاز)

برای ایجاد خلاقیت در عکس ها روش های بسیاری وجود دارد که یکی از این روش ها خلاقیت درعکاسی با تغییر زاویه دوربین می باشد. در این تکنیک عکاس می تواند فقط با تغییر زوایای دوربین در زمان ترکیب بندی به عکس های خود جذابیت و تنوع ببخشد.فراگیری و انجام این تکنیک حتی برای عکاسان تازه کار می تواند بسیار راحت باشد . تمام کاری که باید انجام دهید این است که دوربین خود را بالاتر یا پایین تر ببرید تا زاویه عکس خود را به طور چشمگیری تغییر دهید. مهم نیست دوربین یا لنزی که استفاده می کنید چیست ، همیشه می توانید با تغییر زاویه دوربین یا عکاسی، عکس های خلاقانه تری بگیرید.

در مجموع می توان گفت که زوایای عکاسی ، پنج زاویه اصلی را در بر می گیرد که عکاس می تواند از میان آنها یکی را انتخاب کند. هر یک از آنها پرسپکتیو متفاوتی به تصویر شما می بخشد، و به آن حالت یا احساسی که می خواهید داشته باشد را می دهد. در ادامه به بررسی این پنج زاویه خواهیم پرداخت.

 

نمای چشم پرنده (Bird’s Eye View)

 

 

بالاترین زاویه دوربین را می توان “نمای چشم پرنده”  نام گذاری کرد. این زمانی است که شما به بالای صحنه می روید و مستقیما رو به پایین نگاه می کنید. این زاویه برای نگاه کردن به پایین و دیدن تمام جزییات یک صحنه از بالا عالی است. نمای چشم پرنده یک زاویه غیر معمول است، چون شما به طور معمول در ارتفاع بالا نیستید و رو به پایین به صحنه نگاه نمی کنید. هر زاویه ای که فراتر از تجربه روزانه معمول شما باشد، عکس شما را جذاب تر خواهد کرد. نمای چشم پرنده برای عکاسی از غذا عالی است، و به شما اجازه می دهد تا همه چیز را در ظرف ببینید.

زاویه بالا

 

زاویه بالا به شدتِ نمای چشم پرنده نیست. شما فقط باید کمی بالاتر از شخص یا چیزی باشید که از آن عکس می گیرید. به زاویه بالا به عنوان یک نمای بسیار معمول از جهان برای اکثر بزرگسالان فکر کنید. این مسئله به خصوص برای والدینی که همیشه از بالا به پایین به بچه هایشان نگاه می کنند، صدق می کند. با وجود این که شما این زاویه و پرسپکتیو را در طول روز زیاد تجربه می کنید، اما هنوز هم می تواند برای برخی از عکس های شما عالی باشد. یک زاویه بالا برای این که سوژه شما کوچکتر یا آسیب پذیرتر به نظر برسد و شاید برای این که بیننده غالب (برتر) به نظر برسد، مفید است.

 

رو در رو

 

 

هنگامی که شما دوربین را هم سطح چشمان سوژه قرار دهید می توانید از زاویه رودر رو عکاسی کنید. این زوایه در عکاسی پرتره کاربرد فراوانی دارد.در واقع می بینید که این زاویه بسیار جذاب است و به ایجاد یک ارتباط شخصی بین شخص در عکس شما و شخصی که آن را می بیند، کمک می کند.البته باید گفت که  یک زاویه کمی بالاتر از سطح چشم نیز برای پرتره می تواند بسیار عالی باشد.

 

زاویه پایین

 

 

برای یک زاویه پایین، شما باید زیر سطح چشم باشید. همانطور که پایین تر می روید، باعث می شوید که سوژه عکس شما بزرگتر به نظر برسد. این ممکن است یک احساس بزرگتر از اندازه واقعی به عکس های شما بدهد و برای این که سوژه ها ترسناک یا حماسی به نظر برسند،انتخاب این زاویه برای رسیدن به این هدف عالی است.

 

 

نمای چشم حشره

 

 

این زاویه که تحت عنوان نمای چشم کرم نیز شناخته شده است، درست مانند اسمش است. شما تا جایی که بتوانید پایین می روید و مستقیما رو به بالا به سمت سوژه نگاه می کنید. باز هم، این زاویه بسیار غیر معمول است. شما به ندرت این نقطه دید را تجربه می کنید، بنابراین یک پرسپکتیو جالب یا خلاقانه به عکس شما اضافه خواهد کرد.

 

جمع بندی: 

فهمیدن این زوایا در عکاسی و تمرین کردن در آن هنگامی که  متوجه شدید که عکس هایتان خسته کننده یا قابل پیش بینی شده اند به شما در روح بخشیدن به عکس هایتان کمک خواهد کرد. همواره سعی کنید برای رنگ و لعاب دادن به عکس های خود، غیر معمول ترین زوایا را انتخاب کنید و هنگامی که این کار را انجام دادید، حداقل دو زاویه دیگر را نیز امتحان کرده و ببینید کدام یک از آنها بهتر از همه آن لحظه را ثبت کرده است.

همانطور که با زوایا آزمایش می کنید، خلاقیت خود را نیز با شکستن پرسپکتیو های روزمره افزایش خواهید داد. همین حالا ثبت چند زاویه متفاوت را امتحان کنید. با استفاده از زوایای فوق می توانید خلاقیت خود را در عکسبرداری بسیار افزایش دهید.

موفق باشید.

پیوند درونی :
روش عکاسی با نور ثابت
ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

خلاقیت درعکاسی با تغییر زاویه دوربین | خلاقیت درعکاسی با تغییر زاویه دوربین | خلاقیت درعکاسی با تغییر زاویه دوربین | خلاقیت درعکاسی با تغییر زاویه دوربین |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.