اخبار و بررسی محصولات, وبلاگ

معرفی نیکون z7 و z6

معرفی نیکون z7 و z6

معرفی نیکون z7 و z6


معرفی نیکون z7 و z6

4.3/5 - (41 امتیاز)

پس از کش و قوس های فراوان و تبلیغات وسیع نیکون در رسانه ها و فضای مجازی که باعث جلب توجه بسیاری در بین کاربران و دوستداران محصولات نیکون گردید بالاخره این کمپانی ژاپنی امروز از غول 45 مگاپیکسلی بدون آینه ی خود رونمایی کرد.البته باید گفت که نیکون در کنار این محصول مدل نیکون Z6 را نیز رونمایی کرد که کمی از لحاظ قیمت و کارایی از مدل نیکون Z7 پایین تر است. دوربین Z7 با قیمت 3399 دلار و دوربین Z6 با قیمت 1995 دلار، جدیدترین پرچمداران نیکون بوده و به این ترتیب نیکون رسما رقابت با سونی را در زمینه دوربین‌های بدون آینه فول فریم را آغاز کرد.

 

 

از نظر ظاهر می توان گفت که هر دو دوربین از طراحی دقیقا یکسانی بهره می‌برند و تفاوت اصلی این دو در نوع سنسوربکار رفته در تولید آنها همچنین تعداد نقاط اتوفوکوس و همینطور رنج حساسیت ISO می باشد. به جرات می توان گفت هدف نیکون از ارایه این دو محصول رقابت با دو دوربین Sony A7 III و Sony A7R III می باشد که البته باید گفت این مساله توفیقی اجباری ست برای کنار زدن رقیب سنتی یعنی کانن.

مدل نیکون Z7 با امکاناتی که دارد جزو دوربین رده بالا به حساب می اید و می توان آن در رده و قیاس A7R III  سونی دانست .نکته ی جالب توجه اینجاست که با حضور این محصول در جمع پرچمداران نیکون انتخاب از بین این محصول و البته D850 کمی کار را برای دوستداران نیکون پیچیده خواهد کرد.

نیکون Z7 دارای یک حسگر فول فریم 45.7 مگاپیکسلی از نوع BSI CMOS و پردازشگر تصویر Expeed 6 می باشد و رنج حساسیت ایزوی آن از 64 تا 25000 می باشد. از دیگر قابلیت های ان می توان به سرعت عکاسی پیاپی 9 فریم بر ثانیه و سیستم اتوفوکوس 493 نقطه ای اشاره کرد که مجموع این قابلیت ها ازZ7 یک غول کم نظیر را ساخته است. در بحث فیلمبرداری با این دوربین نیز دست کاربران بسیار باز است بطوریکه این دوربین می تواند با کیفیت 4K UHD تصاویر را ثبت کند. همچنین این دوربین ویدیوهای 4K را با عمق رنگ 8 بیتی درون حافظه داخلی، یا با عمق رنگ 10 بیتی و پروفایل رنگی N-log از طریق درگاه HDMI ضبط می کند، ضمن اینکه ورودی های مجزایی برای هدفون و میکروفون دارد. همانند مدل D850 دراینجا هم شاهد فیلمبرداری FullHD با نرخ 120 فریم بر ثانیه هستیم.

 

 

در زمینه ی لرزشگیر نیز این دوربین را می توان جزو دوربین های توانمند دانست زیرا نیکون Z7 دارای  سیستم لرزشگر داخلی 5 محوره است که در زمان عکاسی یا فیلمبرداری می تواند لرزشهای احتمالی را خنثی کند. نمایشگر 3.2 اینچی این دستگاه قابلیت تغییر زاویه دارد، ضمن اینکه نمایشگر OLED بالای بدنه هم اطلاعات سودمندی را نشان می دهد. منظره یاب الکترونیکی این دوربین هم به نمایشگر بسیار با کیفیت OLED مجهز شده که به گفته نیکون، تقریباً 100 درصد فریم را پوشش می دهد. این دوربین از کارت های XQD پشتیبانی می کند و دارای ارتباطات بی سیم Blutooth و Wifi می باشد.

همانگونه که نیکون قبل تر گفته بود نیکون Z7 دارای سیستم بدنه ای ضد آب از جنس آلیاژ منیزیم با مانتی موسوم به Z می باشد که به طبع لنز های آن را نیز متفاوت از دیگر لنز های نیکون کرده است. البته نیکون برای هر دو مدل (Z6 و Z7 )، مبدل مانت F را هم عرضه می کند تا بتوانید از تمامی لنزهای نیکور استفاده کنید.

در حال حاضر نیکون سه لنز از سری Z را معرفی کرده است:

  • لنز زوم 70-24 میلی متری f/4.0
  • لنز پرایم 35 میلی متری f/1.8
  • لنز فیکس 50 میلی متری f/1.8

 

که البته به گفته ی نیکون در سال 2019، 6 عنوان دیگر از سری لنز های Z مانت به این دسته اضافه خواهند شد. (85، 20، 30-14، 70-24 و 200-70 میلی متری )

محصول دیگری که امروز در آنونس نیکون معرفی شد Z6 نام دارد که به احتمال فراوان در اواخر ماه نوامبر عرضه می‌شود. این محصول نیز دارای یک سنسور 24.5 مگاپیکسلی به همراه 273 نقطه اتو فوکوس و رنج حساسیت ISO از 100 تا 51200 می باشد که به نظر می‌رسد با این امکانات دوربین Z6 انتخاب بهتری برای عکاسی در نور بسیار کم باشد.

نگاهی اجمالی به قابلیت های دو دوربین جدید نیکون :

  • اندازه ی سنسور هر دو 36*24 میلی‌متر بوده و در دسته ی FX Format قرار دارند.
  • هردو دارای سیستم اتوفوکوس هیبریدی از نوع تشخیص فاز با قابلیت تعقیب خودکار سوژه هستند.
  • امگان عکاسی بی صدا با بهره گیری از شاتر الکترونیکی
  • قابلیت لرزشگیر پنج محوره
  •  منظره یاب الکترونیکی با رزولوشن 3690k نقطه‌ای OLED با پوشش 100% سنسور .
  • نمایشگر 3.2 اینچی متحرک با رزولوشن 2100k نقطه‌ای LCD
  • نمایشگر بالای بدنه یا TOP LCD
  • فیلم‌برداری 4K تا سرعت 30 فریم در ثانیه
  • فیلم‌برداری FullHD تا سرعت 120 فریم در ثانیه
  • بدنه ی ضد آب از جنس آلیاژ منیزیوم
  • درگاه کارت حافظه XQD
  • اتباطات بی سیم Wifi/Bluetooth
  • پورت USB Type-C
  • باتری EN-EL15

 

پیوند درونی :
مشاهده ی نیکون Z7 در بخش محصولات
پیوند بیرونی :
Nikon Z7 Mirrorless Digital Camera 
ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.