وبلاگ, معرفی محصول

میکروفون اکسترنال در تصویربرداری

میکروفون اکسترنال در تصویربرداری

میکروفون اکسترنال در تصویربرداری


4.6/5 - (38 امتیاز)

میکروفون اکسترنال در تصویربرداری نقش بسزایی را ایفا می کند. زیرا اغلب شاهد آن هستیم که افرادی که با دوربین های DSLR اقدام به تصویربرداری می کنند همواره بر این مساله اذعان داشته اند فاصله ی بسیاری در میان تصویر باکیفیت ضبط شده با صدای نسبتا ضعیف آن دارد چرا که وظیفه اصلی دوربین در مرحله اول ثبت با کیفیت تصویر است و نه ضبط صدا.البته دوربین‌های دیجیتال امروزی از قابلیت ضبط صدا با کیفیت معمولی برخوردار هستند که برای فیلمبرداری‌ های غیرحرفه‌ای کاملاً مناسب به نظر می‌آید. میکروفون دوربین‌های DSLR نسبت به میکروفون‌ های داخلی گوشی‌ های هوشمند، عملکردی به مراتب بهتر را از خود نشان می‌دهند. ولی نکته قابل توجه اینجاست که برای فیلم‌برداری به صورت حرفه‌ای، میکروفون‌ داخلی دوربین‌های امروزی ابداً یک ابزار مناسب به شمار نخواهد رفت و باید از یک میکروفن اکسترنال باکیفیت برای رکورد صدا کمک گرفت. این شکاف را می توان از روش های مختلفی پوشش داد که در این نوشته به برخی از آن موارد اشاره خواهیم کرد.

انواع مختلفی از میکروفون‌ های اکسترنال تا به حال طراحی شده است که قابلیت اتصال به دوربین‌ های مختلف را دارد تا بنا به نیازی که دارید، بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه ضمن برشمردن مزیت‌های بهره‌گیری از یک میکروفون جانبی، نگاهی اجمالی به چند میکروفون اکسترنال برتر خواهیم انداخت.

 

 

مزیت‌های استفاده از یک میکروفون اکسترنال

همان‌طور که مشخص است مهمترین مزیت استفاده از میکروفون‌ اکسترنال ، بهبود کیفیت صدای ضبط شده می‌باشد. امروزه با ارزان‌ترین دوربین‌های DSLR نیز می‌توان تصاویری باکیفیت و رزولوشن HD یا فول‌ FullHD را رکورد کرد ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که کیفیت صدا نیز به اندازه کیفیت تصویر مطلوب باشد. به همین علت است که این دوربین‌ ها قابلیت اتصال به طیف گستر‌ده‌ای از میکروفون‌ های اکسترنال را دارند.

میکروفون‌های داخلی دوربین‌های DSLR یک ابزار حرفه‌ای به شمار نمی‌روند. این میکروفون‌ ها را اغلب نمی‌توان برای ثبت صدا تنظیم کرد و در ضمن از تفکیک‌ پذیری بالایی نیز برخوردار نیستند و تا برد نسبتاً کمی قادرند صدای محیط اطراف را ضبط کنند. نکته دیگر در مورد این میکروفون‌ ها نسبت سیگنال به نویز نسبتاً بالای آن‌ها در مقایسه با میکروفون‌ های اکسترنال می‌باشد. بنا به دلایل فوق به کارگیری از میکروفون‌ اکسترنال می‌تواند در رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب و باکیفیت بسیار کارآمد باشد.

 

 

چگونه یک میکروفون مناسب برای دوربین‌ DSLR خود انتخاب کنیم؟

نکته اول در مورد خرید یک میکروفون مقدار هزینه‌ای است که برای آن کنار گذاشته‌ اید. در خرید همواره باید به این نکته توجه داشت تا متناسب با هزینه‌ای که قرار است بپردازید، بهترین و ارزنده‌ ترین محصول موجود را خریداری کنید.

 

به چه نوع میکروفونی نیاز دارید؟

همان‌طور که گفته شد انواع مختلفی از میکروفن‌های اکسترنال تحت برند‌های مختلف به بازار عرضه شده است که هر کدام برای نوعی خاص از صدابرداری مناسب هستند.

میکروفون‌های شات‌گان (Shotgun):

میکروفون‌ های شات‌گان یکی از محبوب‌ ترین گزینه‌‌ ها برای ضبط صدا به حساب می‌آیند که قابلیت اتصال به اکثر دوربین‌های DSLR را دارند. این نوع میکروفون‌ها در بیشتر کاربرد‌های فیلمبرداری نیاز‌های لازم را برآورده می‌کند. توسط میکروفون‌ های شات‌گان می‌توان از طریق اتصال به بوم صدابرداری و هم با نصب مستقیم بر روی دوربین، صدای محیط را با کیفیتی مطلوب به ثبت رساند.

 

 

میکروفون‌های یقه‌ای (Lavalier mic):

این نوع میکروفون‌ های کوچک با اتصال به لباس یک ابزار خوب برای ضبط صدا در مصاحبه‌ها و یا گفت‌و‌گو‌های چندنفره به شمار می‌رود. مزیت استفاده از میکروفون‌ های یقه‌ای، ضبط صدای فرد مورد نظر با بالا‌ترین وضوح ممکن است و چون فاصله‌ ی بسیار نزدیکی به دهان گوینده دارد، صداهای مزاحم محیط به میزان کمتری بر کیفیت نهایی اثر می‌گذارد. این میکروفون‌ ها در دو نوع وایرلس و سیمی توسط کمپانی‌های مختلف طراحی و تولید شده است.

 

میکروفون‌های دستی (Handheld):

بعضی‌ ها ترجیح می‌دهند که از میکروفون‌  های دستی رایج در بازار برای رکورد صدا استفاده کنند. این نوع میکروفن‌ها بیشتر در مصاحبه‌های خبری به کار ‌می‌آید و میکروفون‌ محبوب بسیاری از خبرنگاران نیز به شمار می‌رود.

 

هدست‌ها

هدست‌ ها نیز می‌تواند در محیط‌های شلوغ و یا زمانی که سوژه مدام در حال تحرک است، به یک ابزار کلیدی برای ثبت صدا بدل شود تا شما بتوانیم صداهای در حال ضبط را بصورت دقیق رصد کنید و در صورت نیاز برای ضبط مجدد اقدام نمایید.

 

لوازم جانبی

با بهره گیری از برخی لوازم جانبی ارائه شده برای میکروفون های اکسترنال می توان از آنها بگونه ای راحت تر و بهینه تر بهره برد بطوریکه کیفیت خروجی ثبت صدا نیز بهتر خواهد بود. از لوازم جانبی میکروفون‌ ها می‌توان به بادگیر‌، سه‌پایه، بوم و باتری‌ های میکروفون اشاره کرد که یا در کنار میکروفون در بسته‌بندی محصول در نظر گرفته می‌شود و باید به صورت جداگانه تهیه شود.

 

پنج میکروفون اکسترنال برتر که ارزش خرید بالایی دارند

در ادامه می خواهیم به معرفی برخی از میکروفون های با کیفیت اشاره کنیم که البته ممکن مواردی دیگر نیز شایسته قرار گرفتن در لیست باشند اما یکی از مهم ترین پارامترهای ارائه این لیست در دسترس بودن و قیمت نسبتا متعادل آنها نسبت به سایر موارد می باشد.

 

Rode  VideoMic PRO

 

این میکروفون یک ابزار کامل و قدرتمند برای رکورد صدا به شمار می‌رود که به طور اختصاص برای ضبط صدای محیط، موسیقی‌های زنده و آمبیانت، طراحی شده است. این میکروفون اکسترنال از دو میکروفون حساس نیم‌اینچی از نوع کپسول‌های کاردیوید کاندنسر (Cardioid Condenser) تشکیل شده است. این کپسول‌ ها در زاویه‌ های یکسان بصورت جفت XY قرار گرفته‌اند تا صدای استریو با عمق طبیعی ضبط شود. طراحی ارگونومیک و شکل ظاهری این میکروفون مناسب برای استفاده بهمراه دوربین‌ های DSLR یا دوربین‌ های فیلمبرداری دارای حسگرهای بزرگ است. سیستم نصب ضدشوک این میکروفون اکسترنال باعث ارتعاشات فیزیکی حداقلی و نویز کم در هنگام ضبط می‌شود. کابل‌ های چند رشته‌ای این میکروفون باعث تجزیه‌ی آکوستیکی عالی از دوربین می‌شوند تا میزان نویز کاهش یابد.

 

 

 

Sennheiser Wireless Microphone Ew 112-P G4

 

ما اغلب Sennheiser را بیشتر برای تولید هدفون‌های باکیفیت می‌شناسیم؛ اما Ew 112-P G4 یک سیستم صدابرداری بی‌سیم با ویژگی‌ های بخصوص به شمار می‌رود که آن را در زمره برترین‌ ها در نوع خود قرار می‌دهد.  درصد رضایت مشتریان از این میکروفون بی‌نظیر بوده که آن را به محصولی قابل اطمینان تبدیل کرده است. این سیستم صدابرداری متشکل از یک گیرنده رو دوربینی، یک فرستنده و یک میکروفون یقه‌ای با درجه حساسیت بالا می‌باشد که برای انواع مصارف صدابردای جزو ایده‌ آل‌ ترین انتخاب‌ ها خواهد بود.

 

Rode VideoMic

 

VideoMic یکی از بهترین میکروفون‌ ها برای اتصال به دوربین‌های DSLR است. این میکروفون محصولی از کمپانی با سابقه Rode می‌باشد. Rode یکی از معتبرترین نام‌ها در صنعت صدابرداری است. خیلی از میکروفون‌ های این شرکت در نوع خود از بهترین‌ ها به شمار می‌رود. VideoMic یک میکروفون استودیویی است که به لطف برخورداری از ویژگی‌ های قابل توجه و حساسیت بالا، انتخابی مناسب برای رکورد باکیفیت صدای محیط به شمار می‌رود. این میکروفون به یک بادگیر و یک مانت جهت اتصال به دوربین نیز مجهز است و با جک 3.5 میلی‌ متری به دوربین متصل می‌شود.

Beyerdynamic MCE-85 BA

 

شاتگان Beyerdynamic MC85 BA یکی از با کیفیت ترین میکروفون های موجود در بازار ایران است. در سالهای گذشته همواره شاهد حضور محصولات بی کیفیت درجه چندم کمپانی های چینی در بازار بودیم که قطعا محصولات مرتبط با امر صدا برداری نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. بلاخره پس از گذشته این دوره پای کمپای بزرگ به بازار ایران باز شد و یکی از نمونه این کمپانی های درجه یک شرکت بیردینامیک آلمان است.

یکی از شاخصه های مهم شاتگان Beyerdynamic MC85 BA دریافت صدا با کیفیت و وضوح بسیار بالا از هر سوژه ای است که این محصول را مناسب برای صدابرداری در محیط های بیرونی و داخلی کرده و همچنین بدنه آلومینیومی و خوش ساخت آن تاثیر زیادی در دوام بالای آن در شرایط مختلف محیطی ایجاد کرده است. همچنین این محصول دارای فیلتر بالاگذر می باشد و قابلیت کارکردن با فانتوم پاور انواع میکسرها و رکوردها با خروجی ولتاژ 11 ولت الی 52 ولت این محصول را به یکی از پرکاربرد ترین ها تبدیل کرده است.

طراحی سوئیچ روشن/خاموش بر روی بدنه و همچنین امکان 160 ساعت رکورد تنها با یک باتری قلمی 1.5 ولتی در کنار LED هشدار دهنده در زمان به اتمام رسیدن شارژ باتری از دیگر شاخص های مهم این محصول می باشد.

SENNHEISER MKE 400

میکروفون SENNHEISER MKE 400 ساخت و طراحی شرکت آلمانی نام آشنا در بازار صدا به نام SENHEISER است که دارای کیفیت بسیار بالا می باشد. این میکروفون یک محصول حرفه ای است که برای استفاده بر روی دوربین های فیلم برداری و دوربین های دیجیتال طراحی شده است و دارای سیستم اتصال یک پارچه است که موجب می شود تا این میکروفون به راحتی بر روی هر دوربینی نصب شود، علاوه بر این سیستم نویزهای مربوط به لرزش دوربین و جابجایی آن در هنگام فیلم‌ برداری را به کمترین میزان خود می رساند. حساسیت قابل سویچ برای دریافت هایی با فاصله زیاد و کم، دریافت صدایی بکر و بدون نویز را ارائه می دهد.

میکروفون SENNHEISER MKE 400 با داشتن بدنه محکم و فلزی و قابلیت 300 ساعت فعالیت با یک باطری AAA آلکالین می‌باشد که در نوع خود یک ویژگی فوق العاده است. این میکروفون بسیار مناسب برای ضبط صدایی با کیفیت بالا است. الگوی دریافت این محصول سوپر کاردیوئیدی است و می‌تواند پاسخ فرکانسی در محدوده 40HZ تا 20KHz را پشتیبانی کند که نشان‌ از دقت بسیار بالای این میکروفون است. وزن این محصول درحدود 60 گرم است که بسیار کم است. این میکروفون دارای جک 3.5 میلی متری است که امکان اتصال به اکثر دوربین های موجود در بازار را دارد .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

 

 

پیوند دورنی:
مشاهده و خرید میکروفون های رود
ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| میکروفون اکسترنال در تصویربرداری | میکروفون اکسترنال در تصویربرداری | میکروفون اکسترنال در تصویربرداری | میکروفون اکسترنال در تصویربرداری | میکروفون اکسترنال در تصویربرداری

4 دیدگاه در “میکروفون اکسترنال در تصویربرداری

  1. سرزمین گوپرو گفت:

    با سلام برند RODE تقلبی و اصلی رو چطور تشخیص بدیم ؟

    1. نیاوند گفت:

      کالاهای های کپی بسیار مشابه جنس اصلی هستند اما بزرگ ترین نشانه برای تشخیص این محصولات قیمت اونهاست

  2. هادي اسفندياري گفت:

    سلام خسته نباشيدمن يميكروفن يقه اي دارم هركاري ك ميكنم نميتونم كانكت بشم ك صدارو خوب ضبط كنه

    1. نیاوند گفت:

      سلام با فروشگاه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.