وبلاگ, مقایسه دوربین

مقایسه اکشن کمرا های DJI و گوپرو

مقایسه اکشن کمرا های DJI و گوپرو

مقایسه اکشن کمرا های DJI و گوپرو  | مقایسه گوپرو هیرو 7 و اسمو اکشن


4.6/5 - (32 امتیاز)

مقایسه اکشن کمرا های DJI و گوپرو

تقریبا اکثر کاربران به اشتباه دوربین های اکشن کمرا و ورزشی را با نام گوپرو می شناسند. این کمپانی از جمله کمپانی هایی است که در زمینه تولید و طراحی دوربین های ورزشی فعالیت دارد و به دلیل این که در این زمینه بی همتا بوده اکثر مردم اکشن کمرا ها را با نام گوپرو می شناسند. این دوربین ها تا به امروز مدل های متفاوتی داشته و تقریبا می شود گفت که در هر سال مدل جدیدی با ویژگی ها و امکانات به روز شده به بازار عرضه شده است که اخرین مدل آن نیز گوپرو هیرو 7 بوده است.

همانطور که گفته شد این دوربین تا به امروز بی رقیب بوده ولی چند وقتی است که داستان با عرضه دوربین اکشن کمرا DJI فرق کرده است. محصول DJI که با نام اسمو اکشن ( DJI Osmo Action ) وارد بازار شده است رقیب اصلی دوربین گوپرو محسوب می شود. به همین جهت در این مقاله با مقایسه این دو دوربین سعی در این موضوع داشته ایم تا شما عزیزان را در خرید این دو دوربین بهتر راهنمایی کنیم.

این دو دوربین از بیشتر جهات بسیار مشابه که می توان به سنسور های مشابه با دقت های مشابه 12 مگاپیکسلی اشاره نمود. هر دو این دوربین از درگاه microSD با حداکثر ظرفیت 256 گیگابایتی بهره می برند. از نظر دوربین نیز حداکثر کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را نیز ارائه می دهند. همچنین این دو دوربین از لرزشگیر های دیجیتالی بهره می برد و فقط نام های تجاری آن ها متفاوت است. که در دوربین گوپرو HyperSmooth و در اسمو اکشن RockSteady نام لرزشگیر دیجیتالی است.

تفاوت اصلی این دو دوربین در یکسری بخش های جزئی است. که از بارزترین آنها می توان به صفحه نمایش جلوی اسمو اکشن اشاره نمود که برای فیلم برداری و عکاسی سلفی بسیار کار آمد و همچنین سرعت شاتر 1/8000 در حالت عکاسی دستی است. و در مورد گوپرو می توان به پخش زنده (Livestreaming) و فرمان صوتی اشاره نمود که فرمان صوتی کار با این دوربین را در شرایط مختلف بسیار ساده تر می سازد.

البته گوپرو برای به تازگی دو دوربین اکشن کمرا جدید با نام گوپرو هیرو 8 و گوپرو مکس 360 را معرفی کرده است که تا شاید باز بتواند مثل سال های گذشته بی رقیب بماند که البته باید منتظر پاسخ DJI بود.

در مورد گوپرو هیرو 8 نیز باید گفت که این دوربین در مقایسه با مدل قبلی ویژگی ها و امکانات جدیدی را کسب کرده است که در این بین چند می توان بروز رسانی لرزشگیر و قدرتمند شدن لرزشگیر این دوربین اشاره نمود. همچنین این دوربین دارای طراحی ماژولار بوده به این گونه که بر روی آن می توان صفحه نمایش با قبلیت چرخش و قرار گیری به صورت سلفی ، میکروفون اکسترنال و نور LED اشاره نمود که پیش از این در مدل های گوپرو و اکشن کمرا های دیگر یافت نمی شد. علاوه بر این نیز حالت های تغییر میزان فاصله کانونی دوربین به صورت دیجیتالی نیز قرار گرفته است که بسیار مفید و کار آمد می باشد.

در مورد گوپرو مکس 360 نیز باید گفت این دوربین در حقیقت مدل به روز شده دوربین گوپرو Fusion است که در دسته دوربین های 360 درجه قرار می گیرد. این دوربین دارای 2 لنز است که کادر 360 درجه ای را می تواند به ثبت برساند. البته میتوان از حالت تک لنزی آن نیز استفاده برد که بسیار شبیه دوربین های سری HERO می شود. برخلاف نسل قبل نیز این دوربین دارای صفحه نمایش لمسی است که می توان از آن در بهبود ترکیب بندی و دسترسی به تنظیمات دوربین بهره جست. علاوه بر این در این دوربین شش میکروفون بکار گرفته شده که وظیفه ضبط صدای 6 کاناله را بر عهده دارد.

شما عزیزان می توانید برای مشاهده ی بیشتر امکانات این محصولات به لینک های ارائه شده در پایین امراجعه فرمایید.

 

مشاهده ی لینک های درونی :
دوربین گوپرو HERO 7 BLACK
دوربین گوپرو HERO 8 BLACK
دوربین گوپرو MAX 360

 

ارتباط با کارشناس فنی:
ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| مقایسه اکشن کمرا های DJI و گوپرو | مقایسه اکشن کمرا های DJI و گوپرو | مقایسه اکشن کمرا های DJI و گوپرو | مقایسه اکشن کمرا های DJI و گوپرو|

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.