وبلاگ, آموزش عکاسی

نحوه استفاده از فلاش اکسترنال

نحوه استفاده از فلاش اکسترنال

نحوه استفاده از فلاش اکسترنال


4.4/5 - (33 امتیاز)

نحوه استفاده از فلاش اکسترنال

یک فلاش خارجی می تواند بسیار تنوع در عکس های شما ایجاد کند، و همچنین باعث ایجاد اطمینان از این که بهترین نوردهی را برای هر یک از عکس های خود انجام داده اید.

شما باید بدانید هنگامی که یک فلاش در اختیار دارید و یا اینکه ندارید چه تاثیراتی بر روی عکس های شما میگذارد یا اینکه برای گرفتن بهترین عکسها ، تنظیمات فلش خود را براساس نور در مکان خود تنظیم کنید.

شما همچنین می توانید از فلش خود برای انعکاس نور و ایجاد جلوه های زیبا در عکس ها استفاده کنید.

چه زمانی باید از فلاش استفاده کرد؟

1- هنگامی که محیط عکاسی شما تاریک است، از فلاش استفاده کنید.

اگر محیط شما نور طبیعی زیادی نداشته باشد، باید از فلاش استفاده کنید. این امر در مورد عکس های داخلی(Indoor) و خارجی (Outdoor) نیز صادق است. با تنظیمات فلش خود بازی کنید تا مطمئن شوید که فلاش اثرات ناخواسته مانند قرمزی چشم یا سایه های عجیب را ایجاد نمی کند. 

2- استفاده از فلاش برای روشن کردن افراد در برابر محیط های پر نور.

هنگامی در یک مکان پر نور قرار میگیرید، فضاهای داخلی(Indoor) و خارجی (Outdoor)، باید از فلاش خود استفاده کنید، هرچند که ممکن است کمی عجیب باشد. اما استفاده از فلش کمک می کند تا سوژه نسبت به محیط روشن تر شود، در غیر این صورت امکان کم نور تر بودن سوژه نسبت به محیط یا حتی ایجاد سایه های اضافی در گونه ها و برامدگی های صورت وجود دارد.

3- از فلاش برای ایجاد سایه ها و برجستگی سوژه استفاده کنید.

شما می توانید با فلش بازی کنید تا جلوه های جذابی را در عکس های خود ایجاد کنید. شاید بخواهید قسمت خاصی از عکس را برجسته کنید در حالی که بقیه در سایه است، یا شاید شما سعی در ایجاد یک نور سخت یا مصنوعی برای برجسته کردن موضوع خود داشته باشید.

4- اگر سوژه ی شما بسیار دور است از فلش استفاده نکنید.

به عنوان مثال، اگر شما در یک استادیوم ورزشی عکس میگیرید، هنگامی که سوژه چندین متر از شما فاصله دارد فلاش هیچ کمک به شما نخواهد کرد. در این هنگام فلاش حتی می تواند از سطوح دیگر منعکس شده و اثرات نامطلوبی در عکس شما ایجاد کند.

5-اگر سوژه شما کم رنگ باشد از فلاش استفاده نکنید .

بطور مثال اگر سوژه یک شخص دارای پوست روشن باشد فلاش باعث پراکندگی نور و در اصطلاح پر نوری سطحی می شود که می تواند خوشایند نباشد.گاهی اوقات گرفتن عکس بدون فلاش انتخاب عاقلانه است. سعی کنید چند عکس با فلاش و چند عکس بدون فلش بگیرید تا به جمع بندی برسید کدام گزینه بهتر است.

امیدوارم این نکات به بهبود روند عکاسی شما کمک کند.

پایدار باشید .

ارتباط با کارشناس فنی:

ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| آموزش عکاسی |نحوه استفاده از فلاش | کار با فلش | نکات عکاسی  | نحوه کار با فلش | عکاسی با فلاش | فلاش اکسترنال |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.