وبلاگ, اخبار و بررسی محصولات

همه چیز درباره ی لنز های سیگما

همه چیز درباره ی لنز های سیگما

همه چیز درباره ی لنز های سیگما


همه چیز درباره ی لنز های سیگما

4.4/5 - (29 امتیاز)

کمپانی ژاپنی سیگما در سال 1961 توسط Michihiro Yamaki تاسیس شد، مدیر عامل شرکت سیگما تا زمانی که در سن 78 سالگی در سال 2012 درگذشت به فعالیت خود در این عرصه ادامه داد.

امروزه این شرکت بعنوان بزرگترین تولید کننده مستقل لنز در دنیا محصوب می شود و مجموعه ای متنوع از لنزهای زوم و پرایم را در دو حالت فوکوس اتوماتیک و دستی ،برای کاربران تولید و عرضه می کند.

 

 

لنزهای سیگما دارای دو دسته بندی کلی هستند :

  • لنزهای با فاصله کانونی ثابت ؛ لنزهایی با زاویه دید ثابت هستند.این لنزها اغلب برای استفاده های خاص طراحی شده اند و معمولا با دیافراگم بازتری عرضه می شوند.استفاده از این لنزها امکان ثبت عکس ها و افکت های خاص را بیشتر فراهم می کند.
  • لنزهای با فاصله کانونی متغیر؛ که دارای این قابلیت هستند که زاویه دید را با افزایش و کاهش فاصله کانونی تغییر دهند و در واقع در تصویر نهایی بزرگنمایی(یا برعکس) ایجاد نمایند.

 

در مورد لنزهای ماکرو، که برای ثبت تصاویری از یک شی به اندازه واقعی آن ساخته شده اند باید در نظر داشت از عدسی های با دقت بسیار بالا در تولید آنها استفاده می شود.لنزهای ماکرودر دو حالت زوم و فاصله کانونی ثابت در دسترس هستند. درباره توانائی بزرگنمایی آنها ، از یک عدد مقایسه ای استفاده می کنند.به عنوان مثال وقتی یک لنز ماکرو 1:1 است یعنی تصویر تشکیل شده دقیقا اندازه واقعی خود سوژه است ،در 1:2 این اندازه نصف و در 1:3 ثلث می شود.

 

مفهوم علائم اختصاری :

 

(ASP (Aspherical

این ها عدسی هایی هستند که کروی کامل نیستند و انحناهائی دارند که میتواند باعث شود تعداد عدسی های استفاده شده در بدنه لنز کاهش یابد.بنابراین وزن کل کاهش می یابد.این عدسی ها همچنین در ارائه تصویری با کیفیت بهتر نقش به سزائی دارند ، زیرا با طراحی های خاص خود بعضی از اشکالات رایج در لنزها (مثل اعوجاج لبه تصاویر و نقاط روشن ناخواسته) را کاهش می دهند.به دلیل توانائی در تمرکز طول موج های مختلف نور در یک نقطه نیز به طور کلی کیفیت تصویر را افزایش می دهند.

 

(APO (Apochromatic

این لنزها با استفاده از عدسی های مخصوص کم افتراق SLD;special low dispersion باعث کاهش میزان تحریف نور می شوند.کاهش اختلالات رنگی و به دست آوردن تصاویری با کنتراست و وضوح عالی (مخصوصا در تله فوتوگرافی)از مزایای این لنزهاست.دلیل آن نیز توانائی جمع کردن طیف های مختلف تشکیل دهنده نور دقیقا در یک نقطه می باشد.لنزهای زوم Apo می توانند تصاویر ماکرو حتی با نسبت 1:2 نیز ثبت کنند.

(IF (Internal Focus) , RF (Rear Focus

به طور معمول برای فوکوس کردن ، لنزها از حرکت دادن گروه جلوئی عدسی ها استفاده می کنند.سیگما برای لنزهای تله فوتو و ماکرو ، سیستمی طراحی کرده است که گروه عدسی های وضوح یاب ، در داخل بدنه لنز حرکت می کنند و با جلوگیری از تغییر طول بدنه لنز کارآئی لنزهای را (مخصوصا در ماکروفتوگرافی)به طور چشمگیری افزایش می دهد.در مورد لنزهای واید که عموما قطر دهانه بزرگ تری دارند ، سیگما با نوآوری خاص خود فقط گروه عدسی های واقع در عقب لنز را جابجا کرده و به وضوح تصویر می رسد.
در لنزهای با فاصله کانونی متوسط ، این سیستم فوکوس داخلی به شما اجازه می دهد تا کمی بیشتر به شی موردنظر نزدیک شوید.(به عبارت دیگر حداقل فاصله فوکوس را کاهش می دهد.)
در مجموع ، شما صاحب یک لنزی هستید که در فوکوس کردن های مختلف ، دارای طول بدنه ثابت است.

 

(HSM (HyperSonic Motor

با این سیستم ، کاربر قادر است با دقت بسیار بالا و حرکت سریع و کاملا بی صدا(درست به نرمی یک وضوح یابی دستی)به وضوح تصویر برسد.

 

(UC (Ultra Compact

در واقع کوچکترین و سبک ترین لنز در تیپ و کلاس خودش است.

 

(DL (Deluxe

لنزهای DL ، علیرغم قیمت پائینی که دارند لنزهایی با تمام امکانات و قابلیت ها هستند.مانند بقیه لنزهای سیگما ، با هود ارائه شده و دارای درجه بندی های عمق میدان و اندازه فاصله و نشانگر اصلاح کننده مادون قرمز هستند.

 

(DF (Dual Focus

حالت بسیار آسانی برای کارکردن با لنز ایجاد میکند ، زیرا حلقه فوکوس در حالت وضوح یابی اتوماتیک نمی چرخد ، ولی در عین حال آزاد است تا گشتاور مختصری مانند حالت فوکوس دستی بچرخد.

 

(HF (Helical Focus

در این سیستم وضوح یابی ، به خاطر حرکت حلزونی عدسی های وضوح یاب ، چرخش دهانه لنز متوقف شده است و به شما این اجازه را می دهد که از فیلترهای پولاریزه و هودهای مخصوص ، به راحتی استفاده کنید.

(OS (Optical Stabilizer

با این قابلیت، بوسیله یک مکانیسم داخلی لرزش های ریز دوربین جبران می شود.این توانائی ، به شکلی رویایی در عکاسی با دست دایره امکانات عکس برداری را گسترش می دهد.

 

(EX (Exelence

این نوع لنزهای دارای برتری را از روی لوگوی EX که روی بدنه آن نقش بسته است ، می شود تشخیص داد.

 

(DG (Digital

این لنزها ، دارای دیافراگم بازتر و حداقل فاصله فوکوس کمتری هستند.با میزان نور کافی که از محیط دریافت می کنند ، بسیار مناسب برای دوربین های SLR دیجیتال هستند

(DC (Digital Camera

این لنزها ، به طور مشخص برای دوربین های دیجیتال که سنسور آنها کمی کوچکتر از اندازه فیلم هست طراحی شده است.در واقع دایره تصویر در این لنزها کوچکتر شده و با بیشتر دوربین های دیجیتال تطابق دارد.طراحی تخصصی آنها و همچنین وزن مناسب و فرم خوش دست بدنه ، این لنزها را برای دوربین های SLR دیجیتال ایده آل ساخته است.

 

(Conv. (Apo Teleconverter EX

این لنزها می توانند با یک مبدل به بدنه دوربین وصل شوند.این مبدل می تواند فاصله کانونی را افزایش دهد و همچنین تمام اطلاعات نورسنجی اتوماتیک را به بدنه منتقل کند.

(C (Contemporary

این خط تولید شامل بسیاری از لنزهای زوم با دیافراگم متغیر برای استفاده عمومی است مانند لنزهای استاندارد و لنز زوم تله برای دوربین های قطع APS-C .

 

(A (Art 

سریعترین لنزهای پرایم سیگما در این دسته بندی قرار دارند. سیگما می گوید که مجموعه آرت ” با تمرکز بر عملکرد اپتیکالی پیچیده و قدرت بسیار بالا ” طراحی شده است. برخی از لنزهای واید، ماکرو، فیش آی و لنزهای زوم نیز به این دسته تعلق دارند.

 

(S (Sport

 همانگونه از نامگذاری این دسته بر می آید، این خط تولید ،شامل لنزهای تله فوتو طراحی شده برای عکاسی ورزشی و عکاسی حیات وحش می باشد. همچنین این لنزها دارای تنظیمات دیافراگم نسبتا سریع  هستند.

(SLD (Super Low Dispersion

عناصر شیشه ای مخصوص با پراکندگی بسیار کم طراحی شده اند تا آثار کروماتیک (شکست نور) را به حداقل برسانند.

 

(ELD (Extra Low Dispersion

عناصر شیشه ای فوق العاده با کمترین پراکندگی ممکن است که حتی عملکرد بهتری نسبت به سری  SLD عمل می کنند.

 

(FLD (Fluorite Low Dispersion

عناصری با بیشترین سطح پراکندگی ممکن با قابلیت انتقال بسیار زیاد نور است .این عناصرفلوریتی مشخصا  عملکردی بسیار عالی دارند ، اما در مقابل بسیار گران قیمت هستند.

 

(TSC (Thermally Stable Composite

 کامپوزیت ترمو پایدار یک ماده ویژه ای است که با ترکیب ویژگی های پلی کربنات و فلز بدست می آید  و در ساخت برخی از لنز ها استفاده می شود. به گفته ی سیگما،این ماده 25 درصد قابلیت ارتجاعی بیشتر را نسبت به پلی کربنات ارائه می دهد و انقباض حرارتی آن کم است، TSC با قطعات فلزی همخوانی دارد و به ساختن لنز با دقت بالا کمک می کند. 

 

MACRO 

 لنزهای ماکرو سیگما برای ارائه بزرگنمایی خوب در فواصل کم طراحی شده اند و مناسب برای عکاسی از اجسام بسیار کوچک هستند.

 

(Fisheye (Diagonal, Circular

لنزهای Fisheye دارای زاویه دید بسیار وسیع با اعوجاج متمایز و بسیار قوی  هستند. لنزهای فیشیک مورب تمامی قاب فریم  را پوشش می دهند، در حالی که لنزهای دایره ای یک تصویر دایره ای را درون قاب فریم می سازند.

پیوند درونی :

ارتباط با کارشناس فنی:

ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| لنز های سیگما |مفاهیم سیگما | لنز ART | لنز APO |مفهوم SLD | علایم اختصاری سیگما | مشخصات لنز سیگما | انواع لنز سیگما | SIGMA APO | SIGMA ART |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.