وبلاگ, اخبار و بررسی محصولات

بهترین لنزها برای عکاسی حیات وحش

بهترین لنزها برای عکاسی حیات وحش


بهترین لنزها برای عکاسی حیات وحش

4.7/5 - (34 امتیاز)

عکاسی حیات وحش یک سرگرمی مهیج (و در برخی موارد حرفه ای ) است که نیازمند ملزومات منحصر بفردی برای کسانی است که آن را بصورت جدی دنبال می کنند.

اما مساله ای که برای تمامی گروه یکسان است این است که، برای عکسبرداری از حیوانات کوچک مانند پرندگان و سنجاب ها، گوزن یا فیل ها در طبیعت – در عکاسی حیات وحش- دامنه ی برد لنز بسیار مهم است. زیرا حیوانات وحشی به شما اجازه نزدیک شدن به خودشان را نمی دهند و و به راحتی متوجه حضور شما در نزدیکی خود می شوند.

شما باید قادر باشید تا به راحتی فاصله خود را از این حیوانات حفظ کنید و برای رسیدن به این مقصود باید از لنزهایی با فاصله کانونی زیاد استفاده کنید.

لنز های زوم به شما امکان انعطاف پذیری برای تنظیم قاب خود را بر روی موضوع را می دهند . همچنین تنظیم تصویر خود در صورتی که حیوانات موقعیت خود را تغییر می دهند و به شما نزدیک تر و یا دورتر شوند با این لنز های امکان پذیر خواهد بود.

 حتی اگر حیوان حرکتی نداشته باشد، لنز زوم به شما این را امکان می دهد با کمی انعطاف پذیری برای گرفتن بیش از 300 متفاوت از یک سوژه اقدام کنید.

خب تا اینجای مطلب متوجه آن شدیم که لنز های زوم مناسب این سبک عکاسی هستند. اما براستی بهترین لنز های زوم  برای عکاسان حیات وحش کدامند؟

اول از همه باید گفت شما هر چقدر به محدوده های تله ی بیشتری دسترسی پیدا  کنید،کار برای شما آسان تر می شود، بنابراین بهترین انتخاب در واقع به میزان بودجه ی شما  بستگی دارد.

توجه به دو مساله در انتخاب بسیار مهم است. ابتدا باید توجه داشته باشید که معمولا در عکاسی در طبیعت امکان برخورد شما با آب و هوای نا مناسب بسیار زیاد است پس وجود مقاومت لنز های شما در برابر رطوبت و گرد و غبار از حیاتی ترین مسایلی است که باید در نظر گرفت.

مساله دوم وزن بالای لنز های تله است که برای راحتی در کار با آنها باید از دسته لنز هایی استفاده کنید که مجهز به رینگ مانت سه پایه باشند تا با قرار دادن این لنز بروی سه پایه هم از خستگی و هم از لرزشهای احتمالی جلوگیری کنید.

در اینجا لنز های عکاسی حیات وحش را به دو دسته تقسیم می کنیم:

  • بهترین بهترین ها
  • بهترین های خوش قیمت

 

بهترین بهترین ها :

اینها بهترین لنزهای زوم عکاسی حیات وحش هستند که ما به شما پیشنهاد می کنیم که با سیستم های مختلف سازگار هستند. این لنز ها ارزان نیستند، آنها سبک وزن نخواهند بود و شما باید در مورد عکاسی حیات وحش (و دیگر شاخه های مرتبط مانند ورزش) جدی باشید تا بتوانید برای خرید یکی از این لنزها سرمایه گذاری کنید.

 

  • لنز کانن Canon EF 200-400mm F4 IS USM بهمراه 1.4x Tele converter
  • لنز نیکون Nikkor 200-500mm f/5.6 ED VR
  • لنز سونی Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS 
  • لنز سیگما Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Contemporary

بهترین های خوش قیمت :

این لنزها بهترین گزینه ها برای بقیه افراد است. فردی که تعطیلات خود راهی طبیعت می شود و مایل است تصاویری زیبا از حیات وحش را ثبت کند یا کسی که به سادگی لنز زوم خود را بر می دارد و به حیات وحش محل زندگی خود می رود و بودجه ی زیادی را برای خرید در نظر ندارد یا تمایلی به خرید یک لنز گران قیمت ندارد حتی با در نظر گرفتن تمامی هیجاناتی در این سبک از عکاسی وجود دارد.

 

  • لنز کانن Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM
  • لنز نیکون NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR
  • لنز سونی Sony  FE 24-240mm F3.5-6.3 OSS
  • لنز سیگما Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG Autofocus Lens

یکی از نکاتی که ما قطعا توصیه می کنیم، به ویژه اگر عکاسی حیات وحش برای شما بیش حد معمول جدی است ، باید لنز را اجاره کنید. به این ترتیب شما می توانید مزایای یک لنز فوق العاده را بدون نیاز به صرف مقدار زیادی هزینه به دست آورید. اما همچنین اگر حتی تصور کنید که واقعا پول زیادی را برای یک لنز زوم گران قیمت تلف می کنید، گزینه های مختلفی را با اجاره ها امتحان کنید و مطمئن شوید که لنزی را که میخواهید تهیه کنید، انتخاب مناسب شماست.

بقول دوستم  !Good luck and happy hunting 🙂

ارتباط با کارشناس فنی:

ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| آموزش عکاسی |عکاسی حیات وحش | عکاسی از طبیعت | لنز مناسب برای عکاسی حیات وحش | بهترین لنز برای عکاسی | 

1 دیدگاه در “بهترین لنزها برای عکاسی حیات وحش

  1. Nima گفت:

    ببخشید یه سوال داشتم میخواستم بدونم برای عکاسی از فاصله دور از یه سوژه باید چکار کنیم که سوژه خیلی نزدیک به نظر برسه به نظرتون لنز واید لنز مناسب این کاره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.