وبلاگ, آموزش عکاسی

تمرکز بر کیفیت نور در عکاسی 

تمرکز بر کیفیت نور در عکاسی

تمرکز بر کیفیت نور در عکاسی


4.8/5 - (35 امتیاز)

تمرکز بر کیفیت نور در عکاسی 

آیا می خواهید عکس هایی مانند یک عکاس حرفه ای بگیرید؟ قطعا شما می توانید.

نکته مهم این است شما برای انجام این کار به یک دوربین گران قیمت نیاز ندارید.رمز موفقیت در این است که یاد بگیرید چگونه از انواع نورپردازی مانند نورپردازی جانبی، روشنایی پخش شده (Diffused Lighting) و روشنایی مصنوعی استفاده کنید.

در صورت استفاده صحیح از این تکنیک ها دیگر هیچکس قادر به گفتن نیست که شما با یک DSLR گران قیمت عکاسی کرده اید یا از یک دوربین معمولی برای این کار بهره گرفته اید. 

1- در طول ساعت طلایی عکس بگیرید.

ساعت طلایی یک ساعت در هنگام طلوع و غروب خورشید است، جایی که خورشید در نزدیکی افق قرار دارد و نور نرمتر است. این نور نرم مناسب برای تقریبا هر نوع عکس است.

2- عکس ها را در روزهای بارانی یا ابری بگیرید.

آب و هوا و زمان روز ، تأثیر عمده ای بر نوع نور تابیده شده برای عکس برداری می شود. ممکن است نور در حلات مختلف نرم به نظر برسد، اما در عکس ها شاهد آن  هستیم که نور خروجی بسیار غلیظ است.

ابرها نور را پخش می کنند، ساختن سایه های سبک تر و یا غیرمستقیم در این شرایط امکان پذیر است. سایه هایی که ساختمان های بزرگ و درختان ایجاد می کنند نیز می توانند همان نوع نور منتشر شده ای را که در روزهای بارانی وجود دارد، ایجاد کنند.

 بسیاری از عکاسان فکر می کنند که نور آفتاب بهترین نور است، زیرا همه چیز خیلی روشن استدر صورتیکه متأسفانه این زمان بدترین زمان برای گرفتن عکس است زیرا در این شرایط  رنگ ها از بین می روند.

اگر در این شرایط عکس هایی از  افراد را بگیرید، سایه ها در زیر ویژگی های صورت ظاهر خواهند شد. علاوه بر این، چشم های سوژه ی شما احتمالا با حالتی خجالتی به نظر می رسد.

 

3- از رنگ نور آگاهی داشته باشید.

در طول ساعت طلایی، نور خورشید، پرتوهای قرمز و زرد را از خود متصاعد می کند. این یک نور عالی برای عکس های گرم و جذاب است.

من از افراد مختلف عکس هایی در نور های متفاوت تهیه کردم و شاهد این بودم آنها عکس هایی که در این نور گرفته شده را بسیار دوست دارند زیرا رنگ های گرم پوست را درخشان تر  می کنند.این رنگ ها باعث می شود که صحنه ها شادتر شوند.

همچنین ساعاتی که نور به رنگ آبی است از یک ساعت قبل از طلوع خورشید و یک ساعت بعد از غروب خورشید است، زمانی که خورشید در زیر افق قرار دارد. این نور اولیه و پایانی ، در واقع نوری غیر مستقیم است و به ایجاد نور آبی منجر می شود.

 

امیدوارم این نکات عکاسی باعث بهبود روند عکاسی شما شود.

پایدار باشید .

پیوند درونی :

استفاده از جهت نور در عکاسی

ارتباط با کارشناس فنی:

ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| آموزش عکاسی |نحوه استفاده از نور | نور در عکاسی | نکات عکاسی | نحوه کار با نور | اهمیت نور در عکاسی | منبع نور | کنتراست نور | exposure | جهت نور |

3 دیدگاه در “تمرکز بر کیفیت نور در عکاسی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.