وبلاگ, آموزش عکاسی

چگونه یک عکاس عروسی شویم؟ (بخش اول)

چگونه یک عکاس عروسی شویم؟ (بخش اول)

چگونه یک عکاس عروسی شویم؟(بخش اول)


چگونه یک عکاس عروسی شویم؟ (بخش اول)

4.5/5 - (39 امتیاز)

صنعت عکاسی در سال های اخیر به سرعت در حال رشد است. عکاسی عروسی ترکیبی از خلاقیت، عشق و مهارت فنی است و برای بسیاری شغلی رویایی است.

شما ممکن است بخواهید از یک مراسم عروسی به عنوان یک سرگرمی عکاسی کنید، یا آن را حرفه ی خود قرار دهید. در هر صورت، ابتدا باید مهارت های عکاسی حرفه ای را کسب کنید و نمونه کارهایی را مشابه با نمونه کارهای عکاسان حرفه ای عروسی ایجاد کنید. هنگامی که نمونه کارها خود را ساختید، می توانید کسب و کار خود را افزایش دهید.

بخش اول: مهارت های عکاسی خود را ارتقا دهید.

1- تجهیزات با کیفیت خریداری کنید.

عکسهای عروسی حیرت انگیز است که برای خانواده ها سالها جذابیت دارد. برای تولید کار با کیفیت بالا، شما باید از تجهیزات با کیفیت بالا استفاده کنید.

با تجهیزات متوسط شروع به کار با کنید و بعدا ارتقا دهید. مشورت کردن با کارشناسان فروش و عکاسان دیگر برای دیدن آنچه که آنها توصیه می کنند از نکات مهم خرید است.

شما نیاز به سه پایه و تک پایه، کیف های دوربین، لنز، کارت حافظه ، فلاش و دوربین دارید. قبل از خرید برخی از این تجهیزات را اجاره و امتحان کنید تا متوجه شوید هر یک از این تجهیزات چه کاربردهایی می تواند برای شما داشته باشد.

2- نحوه ی استفاده از دوربین و تجهیزات خود را تمرین کنید.

شما باید تجهیزات عکاسی خود را در محیط های مختلف تست کنید. به این ترتیب، هنگامی که روز عروسی می رسد، شما قادر به تمرکز بر گرفتن عکس های  بی نقص  خواهید بود.

به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید و عکس هایی را در شرایط مختلف بگیرید. اطمینان حاصل کنید هنگامی که سوژه به سرعت حرکت می کند توانایی کنترل  تجهیزات نورپردازی خود را دارید.

 

3-اگر قادر هستند،در کلاس های عکاسی ثبت نام کنید.

برای تبدیل شدن به یک عکاس عروسی رفتن به دوره های آموزشی اجباری نیست اما قطعا می تواند به روند رشد شما کمک کند. میتوانید از دوره های آموزشی که در دانشگاه ها و موسسات و یا بصورت آنلاین اراِیه  می شود بهره بگیرید. کلاس های عکاسی می تواند به شما کمک کند تا به تکنیک و اصول اولیه تجهیزات اشراف پیدا کنید. اگر دانشجو هستید،تحصیلات خود در زمینه عکاسی ادامه دهید.

 

4-سبک شخصی خود را بسازید.

هر عکاس دارای سبک خاص خود است که می تواند به مرور زمان تغییر کند و به تکامل برسد. برای توسعه سبک خود، عکاسان مورد علاقه ی خود برای الهام گرفتن دنبال کنید.

ببینید چه فاکتور هایی را دوست دارید و سعی کنید آنها را به زندگی شخصی و شغلی خود وارد کنید.

5-ریسک کنید.

به منظور رشد خلاقیت و توسعه سبک عکاسی خود، باید ریسک کنید. زوایای مختلف و توناژ رنگی متفاوت، و تست تکنیک های مختلف.

فقط به خاطر داشته باشید که روز عروسی جایگاه آزمایش های رادیکال نیست.  در حالی که شما می توانید ( باید ) برخی از عکس ها را در عروسی آزمایش کنید، این به معنای یک آزمایش خلاقانه است نه اینکه در تمام عکس ها این کار را انجام دهید .

6-یاد بگیرید که عکسهایتان را ویرایش کنید.

عکاسان عروسی اغلب وقت بیشتری را برای ویرایش عکس های خود صرف می کنند .خیلی خوب است که شما در زمینه ی فراگیری نرم افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ و Lightroom، با تماشای آموزش های آنلاین یا شرکت دردوره های آموزشی و البته تمرین خودتان،به سطح مطلوبی برسید.

در هنگام ویرایش عکس ها، سبک عکس شخصی خود را در نظر بگیرید. عکسهای ادیت شده توسط شما ،باید سبک شما را منعکس کند.

7-وردست یک عکاس عروسی حرفه ای شوید.

عکاسان عروسی اغلب وقت بیشتری را برای ویرایش عکس های خود صرف می کنند تا اینکه واقعا آنها را مصرف می کنند. ایده خوبی است که در زمینه نرم افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ و Lightroom، با تماشای آموزش های آنلاین یا شرکت در کارگاه ها و البته تمرین خودتان، به کار خود ادامه دهید. [9] در هنگام ویرایش عکس های خود، سبک عکس شخصی خود را در نظر بگیرید. عکسهای پایان یافته شما باید سبک شما را منعکس کنند.

8-نمونه کارهای خود را بصورت آنلاین دسته بندی کرده و اشتراک گذاری کنید.

یکی از بهترین روشهای یادگیری تماشای  کارکردن عکاسان ماهر است.بطور مثال اگر دوره های ویرایش را گذرانده باشید می توانید بعنوان ادیتور در کنار یک عکاس ماهر مشغول بکار شوید و فرصتی ایده آل برای فراگیری ایجاد کنید.

به نحوه کار عکاس توجه کنید و حتی در صورت نیاز نکات مهم را یادداشت کنید. کار کردن به عنوان دستیار یک عکاس عروسی ماهر یک راه عالی برای ورود به این صنعت است.

9-به یک گروه عکاسی بپیوندید.

پیوستن به یک گروه عکاسی یک راه عالی برای ارتباط با دیگر عکاسان عروسی است و باعث کسب تجربه ی بیشتر شما می شود. همچنین در  ارتباط با این افراد می توانید فرصت های شغلی خوبی را شکار کنید.

امیدوارم این نکات عکاسی باعث بهبود روند عکاسی شما شود.

پایدار باشید .

پیوند درونی :

چگونه یک عکاس عروسی شویم؟(بخش دوم) ارتباط شما با مشتریان 

چگونه یک عکاس عروسی شویم؟(بخش سوم) عکاسی در روز عروسی 

چگونه یک عکاس عروسی شویم؟(بخش چهارم) شروع کسب و کار بعنوان یک عکاسی عروسی 

ارتباط با کارشناس فنی:

ارتباط مستقیم از طریق تلگرام

| آموزش عکاسی | عکاسی عروسی | نکات عکاسی عروس  | عکس عروسی | عکاسی عروس داماد |

3 دیدگاه در “چگونه یک عکاس عروسی شویم؟ (بخش اول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.