آموزش عکاسی

چگونه از غذا عکاسی کنیم

چگونه از غذا عکاسی کنیم

چگونه از غذا عکاسی کنیم


در مقاله چگونه از غذا عکاسی کنیم سعی داریم با ارائه نکته مهم در این زمینه شما را در ثبت عکسی با کیفیت و زیبا یاری کنیم. عکاسی از غذا شاید یکی از چالش برانگیز ترین نوع عکاسی باشد. همانند نقاشی شما با یک بوم خالی شروع به کار می کنید و لایه روی لایه شروع به چیدمان تا بتوانید یک عکس خاص و بالانس با زیبایی بصری بالا را به ثبت برسانید.

بعضی از عکس ها بسیار داستان پیچیده ای نسبت به بقیه دارند و به نظر میرسد که برای ثبت آن کار های زیادی انجام گرفته است اما اینگونه نیست. در زیر ما به 5 نکته مهم درباره عکاسی از غذا اشاره کرده ایم تا شما با استفاده از آن بتوانید خود را در این زمینه ارتقا دهید و داستان بهتری را روایت کنید.

 

1 – زاویه خود را انتخاب نمایید

شاید تنها چند زاویه برای عکاسی از غذا وجود داشته باشد و شما آن ها را بار ها و بار ها در عکس های عکاسان حرفه ای دیده اید. اما شما باید یکی از آن ها را برای عکسی که در دهن دارید انتخاب نمایید.

چگونه از غذا عکاسی کنیم

چگونه از غذا عکاسی کنیم

هر کجا که شما دوربین خود را قرار دهید می تواند در داستانی که می خواهید روایت کنید موثر باشد. اول دقت کنید که غذایی که می خواهید از آن عکاسی کنید میزان سایز ، شکل ، ارتفاع و … آن را در نظر بگیرید. سپس متناسب با آن دوربین خود به گونه ای قرار دهید بخش های مهم و زیبای آن نماین شود. به طور مثال بعضی از ظرف های غذا حاشیه های بسیار زیبایی دارند به طوری که از جلوی آن ها عکاسی کردن جلوی خاصی به تصویر میدهد و در بعضی از ظرف ها زاویه بالا بسیار شکیل تر است.

 

2 – قهرمان خود را احاطه کنید!

هنگامی که از جلو غذا می خواهید عکاسی کنید سعی کنید که با فضای اطراف غذا چه بک گراند چه فورگراند بازی کنید. ازاین فضا های خالی استفاده کنید تا داستان بهتری برای عکس خود تعریف نمایید. اطراف ظرف غذای اصلی را پوشش دهید و سعی کنید از المان هایی استفاده نمایید که به غذای اصلی مربوط باشد.

چگونه از غذا عکاسی کنیم

چگونه از غذا عکاسی کنیم

به طور مثال از سبزی و قارچ و …. که در غذا به کار رفته در اطراف ظرف استفاده کنید و به بیننده نشان دهید که مواد اصلی غذا چه می باشد. با استفاده از این المان ها در بکگراند و فورگراند هم می توانید داستان بهتری را تعریف نمایید ، هم می توانید به عکس خود عمق دهید که بر زیبایی بصری آن بیافزایید.

 

3 – نور طبیعی بهترین شکل دهنده است

نور اصلی ترین و مهمترین چیز در عکاسی است و باید به آن توجه ویژه ای داشت. با چند وسیله می توان کنترل بیشتری بر روی نور داشت و عکاسی خود را به سطح بالاتری ارتقاع داد. استفاده از نورپردازی ضعیف نه تنها داستان شما را خراب میکند بلکه بر کیفیت عکس نیز تاثیر گذار خواهد بود و این می توان امتیاز منفی برای عکس شما باشد به طوری که نظر بیننده را نتواند جلب نماید.

می توان از نور پنجره برای عکاسی از غذا استفاده نمود و با قرار دادن یک دفیوزر بر کیفیت نوری آن افزود. با این کار بخش های هایلایت و سایه های تصویر نرم تر خواهند شد و این نرمی بر زیبایی تصاویر می افزاید.

قدم بعدی استفاده از فوم برد سفید و سیاه است. فوم برد سفید زمانی استفاده میشود که میخواهید از سایه ها و سیاهی های تصویر جزئیات بیشتری بیرون بکشید. بر عکس از فوم برد سیاه برای افزایش کنتراست و افزایش بیشتر سایه می توان استفاده نمود.

 

4 – خطوط و لایه ها دو دوست قدیمی ما

با تمام المان های استفاده شده در عکس این سوال در ذهن پیش می آید که ایا این المان ها حواس بیننده را پرت نمی کند؟ به همین جهت اکثر عکاسان حرفه ای از تکنیک ترکیب بندی خطوط و لایه ها در عکس های خود استفاده می نمایند به گونه ای که نه تنها حواس بیننده را پرت نمی کند بلکه بر زیبایی عکس تاثیر می گذارد. با استفاده از نوع ترکیب بندی میتوان نگاه بیننده را به سوژه اصلی که غذا باشد هدایت نمود.

چگونه از غذا عکاسی کنیم

چگونه از غذا عکاسی کنیم

می توان از المان های زیاد و متنوعی برای ساخت خطوط در عکس استفاده نمود. همچنین عکاسی از بالا علاوه بر این که تصویر را بسیار گرفایکی می کند شانس بیشتری را برای ساخت خطوط  فراهم می سازد.

 

5 – رنگ ها را در عکس حفظ کنید

این مورد برای من به شخصه جز موارد مهم به حساب می آید. این که المان هایی که در عکس استفاده می کنید رنگی باشند بسیار خوب است اما باید به گونه ای باشد که رنگ ها حواس بیننده را پرت ننماید. وقتی می خواهید ایتم های متنوع در عکس به کار ببرید از انهایی استفاده کنید که توناژ طبیعی دارند این سبب میشود که غذایی اصلی خود را بهتر در عکس نشان دهد.

چگونه از غذا عکاسی کنیم

چگونه از غذا عکاسی کنیم

پیوند درونی :
بهترین لنزها برای عکاسی مدلینگ

ارتباط با کارشناس فنی:

4.8/5 - (42 امتیاز)

2 دیدگاه در “چگونه از غذا عکاسی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.